Formand
Jesper Madsen
Ténéré Klub Danmarks logo Næstformand
Dorte Petermuss

Forum Start Forum Start >Blandet >Se her
  Aktive emner Aktive emner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

mc Rengøring

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne Funktioner Emne Funktioner
jesperm Se Drop Down
Formand
Formand

Medlem siden: 06.11.07
Land: DK 4200
Status: Offline
Beskeder: 261
  Citér jesperm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: mc Rengøring
    Sendt: 15.05.18 kl. 18:03
Jeg har lige vasket bmw'en efter thuhej, og prøvede MUC OFF  motorcycle cleaner ( sådan noget lyserødt noget)
Men blev forbavset over hvor effektivt det var, og så efterlader det ikke cyklen med sådan et mat lag, som den ellers plejer at få.
Jeg har købt det hos allroadadventures.dk  Jeg købte så også børsterne, de er også bedre end en gammel opvaskebørste og en pensel :o)

fortsæt tråden med tips og triks ang. rengøring

hygge Jesper
jesper m
R100GS
Til top
PH1972 Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 25.07.17
Land: 2730
Beskeder: 141
  Citér PH1972 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21.05.18 kl. 08:00
Jeg har også overvejet at bruge dette MUC OFF på et tidspunkt.

For tiden bruger jeg:

- først skylle over med rigeligt vand med moderat tryk fra haveslangen
- til motor, fælge, kæde og andre steder med snask = petroleum og tandbørster og klude
- til lakerede dele og mere sarte overflader = varmt vand og lidt autoshampoo

Jeg er ikke hysterisk med at MC skal stå topgejlet, så jeg vasker og plejer den efter behov. 

Hilsen Povl

Man lever så længe man lærer... :)
Til top
Fricke Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 28.06.05
Land: DK 3460
Beskeder: 218
  Citér Fricke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23.05.18 kl. 12:59
Der findes mange forskellige rengøringsmidler... men et lille trick er at spraye de dele som er udsat for mudder, skidt m.m. (ikke kæde og bremser... ;) med silicone, så sidder skidtet ikke så godt fast... 

Til top
poulsen Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 03.11.11
Land: DK 8700
Beskeder: 219
  Citér poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24.05.18 kl. 05:47
Hvis man nu følger rådet med at fedte cyklen ind i silikone får man så ikke en del bøvl når de dele skal males igen?
Horsens
Yamaha XT 350
Til top
Per C. Se Drop Down
Admin-gruppen
Admin-gruppen

Medlem siden: 13.09.13
Land: Denmark
Beskeder: 497
  Citér Per C. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03.06.18 kl. 22:22
Muc off holder 100 %, men køb det koncertrede - 5 L og bland selv, evt i højtryksrenseren, det er langt billigere :-)
Til top
 Besvar Besvar     Skift til mobilversion Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down