Formand
Jesper Madsen
Ténéré Klub Danmarks logo Næstformand
Dorte Petermuss

Forum Start Forum Start >Tekniske spørgsmål >MC-spørgsmål
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed: Justering af ventiler og karburator
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Justering af ventiler og karburator

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne Funktioner Emne Funktioner
0461 Se Drop Down
TKD medlem
TKD medlem

Medlem siden: 23.09.14
Land: DK 5500
Status: Offline
Beskeder: 6
  Citér 0461 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Justering af ventiler og karburator
    Sendt: 13.09.18 kl. 13:48
Hejsa,

Jeg har lige købt mig en gammel Honda XR650R som trænger til at få justeret karburatoren og kikket til ventlierne. Der er vel ikke nogen i nærheden af Middelfart der kan hjælpe med det ? ( Mod passende betaling selvfølgelig ) :-)
Til top
Jens Eskildsen Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 22.06.08
Land: DK Vestjylland
Beskeder: 2335
  Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13.09.18 kl. 20:20
Hvis du gider køre ca 100km så vil jeg gerne hjælpe med ventilerne.
Hvad tænker du der skal laves med karburatoren? Renses igennem og finjusteres?
Yamaha - Revs your heart

90% of your maintenance, is because of 90% of your maintenance.
Det er aldrig for sent at have en god barndom
Til top
0461 Se Drop Down
TKD medlem
TKD medlem

Citér 0461 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14.09.18 kl. 06:29
Hej Jens,
Selvfølgelig er jeg klar på at køre 100km... 👍🤩 jeg kan endnu ikke selv finde ud af det, så jeg må jo holde mig til når der er nogen der tilbyder hjælp. Vedr. Karburator, så virker den egentligt ok når cyklen er varm. Men man skal fifle med tomgangsskruen hele tiden for at holde den igang når den er kold. Jeg ved ikke meget om karburatorer, men tror du ikke en rens og justering vil hjælpe ?
Hvor i landet bor du, og hvis det ender med at vi mødes, tænker du så at jeg kommer med den en formiddag og får den med hjem samme dag, eller skal du have den i flere dage ? Jeg ville jo meget gerne lære at gøre det selv, så det ville være fedt at få lov at være med i processen hvis muligt !!??
Til top
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14.09.18 kl. 18:31
Jeg tænker vi gør det sammen, så kan du det til en anden gang, så vi må nok hellere finde en formidddag i en weekend, så skal vi nok få dig afsted igen i en fart =)

Betaling kunne være at du melder dig ind i klubben, så kan det være du kan hjælpe en anden næste gang Clap

Sender dig lige en besked med lidt oplysninger.
Yamaha - Revs your heart

Til top
Asp Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 30.08.15
Beskeder: 28
  Citér Asp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14.09.18 kl. 19:31
Til top
Asp Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 30.08.15
Beskeder: 28
  Citér Asp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14.09.18 kl. 19:34
Jens, jeg vil også rigtig meget gerne se, når i justerer ventiler. Er der mulighed for at få en plads, hvor men kan kigge dig over skulderen?
Til top
0461 Se Drop Down
TKD medlem
TKD medlem

Citér 0461 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15.09.18 kl. 11:03
Har iøvrigt meldt mig ind :-)

Til top
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15.09.18 kl. 20:17
Fedt begge 2, yes det prøver vi da at klare =)
Yamaha - Revs your heart

Til top
Seeberg Se Drop Down
TKD medlem
TKD medlem

Medlem siden: 11.03.18
Beskeder: 4
  Citér Seeberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17.10.18 kl. 16:12
Jeg er også klar på en kigger hvis der er plads i værkstedet. Jeg har en Xtz660 der også skal stilles, har fornylig haft den afsted hos mekaniker for st få stillet ventiler, men når den blir varm klapper den stadig, og hvis jeg i fremtiden ku slippe for at køre den til mekaniker hvergang ville det være fedt.
Til top
Seeberg Se Drop Down
TKD medlem
TKD medlem

Medlem siden: 11.03.18
Beskeder: 4
  Citér Seeberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17.10.18 kl. 16:13
How kan se den er en måned siden... men så en anden gang😊
Til top
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17.10.18 kl. 16:53
Hvor er du fra? Så finder vi ud af noget.
Men hvis de ér indstillet (korrekt) så hjælper det ikke at gøre det igen, der kan være så meget andet der klaprer lidt :)
Yamaha - Revs your heart

Til top
Valentin Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 13.05.15
Beskeder: 14
  Citér Valentin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17.10.18 kl. 18:40
Fin betaling med god karma - GO Jens
Til top
Jens Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 06.06.05
Land: DK 2840
Beskeder: 401
  Citér Jens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17.10.18 kl. 19:56
Det er go stil Jens
Jens B
Beta Evo 290, KTM SX-F 350, KTM 950 Adv.
Til top
0461 Se Drop Down
TKD medlem
TKD medlem

Citér 0461 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04.11.18 kl. 10:11
Jeg har nu selv fået stillet ventiler og renset karburatoren :-) Den går egentligt rigtigt godt og starter i første hug, så det er jo fedt. Men.... når man ruller gassen på fra tomgang, føles det sådan on/ off agtigt..... ikke en gradvis forøgning af gassen. Så har jeg læst, at den Keihin der sidder på standard, godt kan hænge i spjældet når der kommer sug/ vakum på på.... og at det kan være derfor at den føles on/ off agtig. Men om det kan dysses væk aner jeg ikke.... Jeg ville egentligt bestille en Mikuni fladspjældsfætter..... men den koster jo også lidt. Så hvis der er nogen der læser dette indlæg der tænker, at det er bare lige at...... må i endelig gerne sige til :-)

Til top
Majland Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 29.10.03
Land: DK 9632
Beskeder: 1188
  Citér Majland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04.11.18 kl. 22:06
Min XT'er synes jeg også klaprer/rasler lidt mere end godt er - det hører man jo pludseligt når man kommer til at køre en tur uden ørepropper. Så den regner jeg med at stille ventiler på en weekend en af de kommende uger som en del af ~40.000km service.

Så hvis nogen vil være med er de velkomne.... Der er tørvejr men ikke meget varme i skuret

Anders Majland
1988 Yamaha XT600Z Ténéré [Solgt] - Gyngehesten
1994 Yamaha XTZ750 Super Ténéré [Solgt] - Pakæslet
2011 Yamaha XT660Z ABS Ténéré - Ponyen
Blog
Til top
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05.11.18 kl. 16:42
0461: Du kan nok ikke dyse noget væk hvis du mener spjældet fysisk hænger/kører trægt.

Det kan dog nemt være blandingen bliver for fed eller mager så snart du giver gas, og den derfor tøver. Ofte kan det føls som om den nærmest springer tændingen over ved et stempelslag, før den så lige trækker igen.
Yamaha - Revs your heart

Til top
 Besvar Besvar     Skift til mobilversion Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down