Formand
Jesper Madsen
Ténéré Klub Danmarks logo Næstformand
Dorte Petermuss

Forum Start Forum Start >Arrangementer >Arrangements diskussion
  Aktive emner Aktive emner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sommertur i Jylland

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne Funktioner Emne Funktioner
Asp Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 30.08.15
Status: Offline
Beskeder: 24
  Citér Asp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Sommertur i Jylland
    Sendt: 22.07.18 kl. 21:10
Ruten er klar, der er tale om en fin rute, som egner sig til de fleste. Der er grus, grus, mark- og skovveje, lidt der falder udenfor kategori, det hele forbundet med små kringlede asfaltveje. Vi overnatter lidt vest for Varde, et sted hvor der er plads til telte, motorcykler, ovenikøbet er der der et par shelters - hvis nogen ikke orker at sætte telt op.
Jeg vedhæfter lige et billede at turen herunder.Clap  
Til top
stig Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 20.10.12
Land: 7000
Beskeder: 389
  Citér stig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06.08.18 kl. 17:42
Jeg er så klar Clap
dress for the slide not for the ride
Til top
Asp Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Citér Asp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07.08.18 kl. 12:36
Såfremt udsigten holder, bliver det en perfekt weekend. Regn først på ugen og sol i weekend😎
Til top
Jens Eskildsen Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 22.06.08
Land: DK Vestjylland
Beskeder: 2326
  Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07.08.18 kl. 23:42
Superfedt, er fræk og lurerpasser lidt endnu, men super godt initiativ.
Yamaha - Revs your heart

90% of your maintenance, is because of 90% of your maintenance.
Det er aldrig for sent at have en god barndom
Til top
Asp Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Citér Asp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10.08.18 kl. 16:13
På dette fine sted skal vi overnatte. Der er masser af plads til telte og måske er der plads i shelteren til de hurtige (kan ikke bookes). Hvis det mod forventning skulle dryppe lidt, kan vi sidde i tørvejr i grill huset.

Kan du ikke see filmen så klik her
Til top
John B Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 16.01.15
Beskeder: 55
  Citér John B Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13.08.18 kl. 14:02
Ja tak, så nåede jeg sørme også lige at tilmelde mig på turen Clap så må vi se om den lille bål også når at blive klar.

Hvis nogen har plads i deres telt eller jeg kan beslaglægge en plads i shelteret ville det være kanon, jeg har ikke plads til særlig meget oppakning 00
Til top
stig Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Citér stig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13.08.18 kl. 21:43
Citat: John B

Ja tak, så nåede jeg sørme også lige at tilmelde mig på turen Clap så må vi se om den lille bål også når at blive klar.

Ja det alt for lette forhjul har du døjet noget med efter hånden 102210221022
Til top
John B Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Citér John B Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14.08.18 kl. 12:41
Er det bare mig eller er der ikke en adresse eller præcis sted hvor vi skal mødes?
Til top
stig Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Citér stig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14.08.18 kl. 14:38
Tro Erik skriver rundt inden lørdag med et møde sted 
Til top
Asp Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Citér Asp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14.08.18 kl. 19:39

Hej alle,

Fedt at i har lyst og at i kunne finde tid til at køre en tur på tværs af Jylland.

Vi mødes klokken 9:30 hos Guldbageren i Vester Nebel, Koldingvej 30, 6040 Egtved https://goo.gl/maps/hxCJvzb8JYy. Regner med at vi starter turen ved 10:00 – 10:30 tiden, efter at have spist en rundstykke og nydt en kop kaffe.

For dem af jer, der kommer med bil og trailer, så er der flere p-pladser i Vester Nebel, bl.a. ved kirken, som ligger tæt på guldbageren, hvor vi mødes. Alternativt kan i køre til Vejen, (Det plejer Thomas Eriksen at gøre), der er en p-plads tæt ved tankstationen/ Mc Donalds. Pladsen ligger over for Vestermarksvej 12, 6600 Vejen (Big Dutchman). Ruten stopper lige syd for Vejen, så det passer fint at have dem stående her.  Herfra kan i så følges med Hans Peter og Jeg, regner med at vi kører herfra ved 9:00 tiden. Send lige en besked, hvis vi skal følges.

Da alt mad er arrangeret, behøver i ikke at slæbe det helt store kogegrej med, men tag gerne en kop, glas, evt. en kniv til smørret søndag morgen, lidt kaffe osv. Husk vand! (Der er drikkevand ved teltpladsen og ligeledes hvor vi holder frokost på søndag)

Øl, vin, vand og andet kan købes i den lokale brugs, som ligger ca. 1 km fra telt pladsen, her skal vi i øvrigt også tanke benzin)

Der bliver mulighed for at tanke undervejs, der vil være maks 120 km mellem stationerne. Er der nogle der har kortere rækkevidde, så send lige en besked, så finder jeg en benzin tank mere på ruten.

Hvis i har behov for sidetasker, så bør i sikre at de ikke overstiger 80-90 cm i bredden, der er enkelte steder på ruten, hvor pladsen er trang.

De bedste hilsner

Erik

Til top
krusefix Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 29.01.08
Land: Danmark 7183 Randbøl 7183
Beskeder: 675
  Citér krusefix Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14.08.18 kl. 21:11
Lyder rigtig godt Erik, får vi ruten tilsendt?
Jeg mangler bare en ny thermostat kontakt så er jeg klar1022
Mvh Søren.
Yamaha xtz 660 92
Det er aldrig for sent at give op.
Til top
John B Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Citér John B Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15.08.18 kl. 06:35

Ja det alt for lette forhjul har du døjet noget med efter hånden 102210221022
[/QUOTE]

Ja det bøvler jeg stadig med, men nu er der kommet nyt luftfilter på, så nu håber jeg den kan trække rent, så wr'en er klarClap

Tror det er mig med den mindste tank og 120 km burde ikke være noget problem, så det skal nok gå. Der er en tank ved brugsen lige i nærheden af bageren ikke sandt?
Til top
stig Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Citér stig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15.08.18 kl. 15:25
Citat: John B

Der er en tank ved brugsen lige i nærheden af bageren ikke sandt?

Ja der er en OK tank ved bruges 80 m fra start 
Til top
poulsen Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 03.11.11
Land: DK 8700
Beskeder: 218
  Citér poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16.08.18 kl. 19:55
I må have en god tur. Vi ses en anden gang :)
Horsens
Yamaha XT 350
Til top
krusefix Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 29.01.08
Land: Danmark 7183 Randbøl 7183
Beskeder: 675
  Citér krusefix Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19.08.18 kl. 20:09
Sikken en tur! Erik havde bare styr på det hele, troede ikke der var SÅ meget Off-road i Sønderjylland. 
Den kulinariske del samt overnatningen var tæt på 5 stjernet.
STOR TAK til Erik for en fed fed weekend Clap
Mvh Søren.
Yamaha xtz 660 92
Det er aldrig for sent at give op.
Til top
da14 Se Drop Down
TKD medlem
TKD medlem

Medlem siden: 14.04.16
Beskeder: 8
  Citér da14 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20.08.18 kl. 16:12

Sådan Erik, TAK for en super fed tur, fem store stjerner herfra Clap

Som i kan se på billedet herunder var det en hård dag for alle med efternavnet Kjelde 😊

Til top
HPS Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 02.09.14
Land: DK 6650 Brørup
Beskeder: 11
  Citér HPS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20.08.18 kl. 18:00
Jep en god tur her er lige lidt billeder 
Hans Peter Sørensen
BMX 650 Sertao
Honda XR 400
Til top
stig Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Citér stig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20.08.18 kl. 22:53
Jeg vil også sige tak for en super weekend 

Til top
 Besvar Besvar     Skift til mobilversion Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down