Formand
Jesper Madsen
Ténéré Klub Danmarks logo Næstformand
Dorte Petermuss

Forum Start Forum Start >Blandet >Rejser og Adventure
  Aktive emner Aktive emner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marokko

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne Funktioner Emne Funktioner
peterkbh Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 13.05.13
Status: Offline
Beskeder: 14
  Citér peterkbh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Marokko
    Sendt: 18.04.18 kl. 07:43
Hej, 

Jeg tænkte bare lige om nogen var interesserede i ræse lidt rundt i Marokko til vinter i en uge eller to?

Jeg har selv været der nogle gange med min 11 tons 4x4 camper og syntes at det er et fantastisk land at rejse i og jeg ville rigtigt gerne dertil med motorcykel. 

Så tænkte jeg bare at man kunne leje en 20 fod container, proppe 10 cykler i den og så sende den til sydspanien. Så flyver man selv ind, samler cyklerne op, kører til færgen og bum - så er man i Marokko med sin cykel samme dag. 

Så kan man derfra køre sammen eller hver for sig eller i mindre grupper og opleve det fantastiske land. Måske lave et par aftaler hvor man mødes og en afslutning dernede. 

Hvis nogen vil tidligere hjem kan de bare sætte cyklen i containeren. Hvis nogen vil blive længere kan de bare køre hjem :-) 

Tænker at det kan gøre for ca 7000kr pp ved 10 personer, inkl flybillet, færge osv. Så er det kun benzin, hotel og mad der skal betales og der er meget meget rimelige priser i Marokko. Det er da ikke en alt for dyr ferie :-)

Måske bare lidt tankespind og sikkert ikke nemt at koordinere så mange mennesker, men fedt ville det være!
Til top
Risum Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 10.08.13
Land: 2600
Beskeder: 83
  Citér Risum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18.04.18 kl. 21:50
Spændende ide.

Hvad koster en trailer med fragt osv. Tur / retur.
Honde CB650 four '83 solgt
Suzuki V-strom DL650 '06 solgt
Yamaha XT600Z Ténéré '89 efterladt i Kazakh (suk)
BMW F800GS '08 Solgt
BMW R1200GS '14 nuværende
Til top
peterkbh Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 13.05.13
Beskeder: 14
  Citér peterkbh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19.04.18 kl. 07:16
Mit "finger i vejret" regnestykke siger 70.000kr for 10 motorcykler, dvs. 7000kr pp.

Det er sammensat af:

Leje af 20" container (hvis der ikke er nogen der har en)
Fragt til og fra Spanien
Lagerhotel i Spanien
Flybillet tur/retur Spanien
Færge tur/retur Marokko
+20 % til uforudsete udgifter

Det er muligt at leve godt i Marokko for 200-600kr om dagen inkl alt. Eller meget mindre om man vil. 

Selvfølgeligt kan man også spare en masse penge og køre derned selv. 

Jeg har en 3000kg autotrailer - men jeg har bare ikke tid til at bruge 3 dage på at køre frem og tilbage...
Til top
Jens Eskildsen Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 22.06.08
Land: DK Vestjylland
Beskeder: 2311
  Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19.04.18 kl. 21:01
Jeg har set priser på 6000 tur/retur allerede ved 2-3 cykler fragtet fra midtjylland til sydlige spanien, så dine priser er ikke helt ved siden af, når i er en del flere.

Med 2 chauffører med bil og trailer kan man måske selv køre derned på 2 døgn ish, men ja, det er en lang tur begge veje.
Yamaha - Revs your heart

90% of your maintenance, is because of 90% of your maintenance.
Det er aldrig for sent at have en god barndom
Til top
 Besvar Besvar     Skift til mobilversion Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down