Formand
Jesper Madsen
Ténéré Klub Danmarks logo Næstformand
Dorte Petermuss

Forum Start Forum Start >Tekniske spørgsmål >MC-spørgsmål
  Aktive emner Aktive emner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slibning af ventiler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne Funktioner Emne Funktioner
Nikolaj Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 04.11.08
Land: DK 3390
Status: Offline
Beskeder: 325
  Citér Nikolaj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Slibning af ventiler
    Sendt: 05.02.18 kl. 08:44
Hej Alle

Er der nogen der kan anbefale et godt sted at få kælet for sine ventiler og ventilsæder og har en ide om hvad det koster? 

Jeg ved ikke hvad der skal til eller hvad det hedder, men de skal blive helt tætte og gode. Jeg piller selv topstykke og ventiler af. 

Det skal være et sted i Nordsjælland/København. Og det handler om en XR400.

Mvh
Nikolaj

------------------------
Honda XR 400 - 1998
Til top
Rasmus skjoldman Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 14.01.17
Land: Dk 2640
Beskeder: 67
  Citér Rasmus skjoldman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05.02.18 kl. 08:52
Ingana på gl skøgelandevej lige i valby.
Til top
T. Brun Se Drop Down
Bestyrelsen
Bestyrelsen

Medlem siden: 02.04.06
Land: DK 3230
Beskeder: 538
  Citér T. Brun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05.02.18 kl. 10:37
Jeg har tidligere brugt Frederikssund bremseservice, Nu AU2parts, dengang lavede de et godt stykke arbejde. 
www.au2parts.dk/grossist/frederikssund/motorrenovering-og-cylinderværksted.aspx
Thomas
Rather dead and cool, than alive and uncool
KTM 525 EXC
Til top
Nikolaj Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Citér Nikolaj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05.02.18 kl. 10:49
Tak. 2 gode bud. Jeg checker det ud :-)
------------------------
Honda XR 400 - 1998
Til top
Jens Eskildsen Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 22.06.08
Land: DK Vestjylland
Beskeder: 2310
  Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05.02.18 kl. 19:55
Hvis de bare skal slibes lidt til, så sælger biltema en sugekop og slibepasta til formålet.

Så med mindre de er slidt ned og skal udskiftes, så kan du sagtens ordne det selv.
Yamaha - Revs your heart

90% of your maintenance, is because of 90% of your maintenance.
Det er aldrig for sent at have en god barndom
Til top
Nikolaj Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Citér Nikolaj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07.02.18 kl. 10:54
Jeg har prøvet sugekoppen. Men jeg ved jo ikke om det er godt nok?
Og jeg er efterhånden lidt desperat. Jeg skiller det ad, og med mindre jeg synes det ser sindsygt flot ud, sender jeg det ind til en pro. Der er vist også noget med at man kan skære sæderne lidt til eller noget i den stil.

------------------------
Honda XR 400 - 1998
Til top
T. Brun Se Drop Down
Bestyrelsen
Bestyrelsen

Medlem siden: 02.04.06
Land: DK 3230
Beskeder: 538
  Citér T. Brun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07.02.18 kl. 12:05
De skal være meget slidte, før der er behov for en tilretning af ventil og sæde. 
Du kan altid prøve at hælde sprit i topstykket, så kan du se om ventilerne slutter tæt.
Hvis du vil være sikker, så gav jeg kun 500kr, for planslibning af topstykket, og tilpasning af ventiler, men det er 10 år siden, så det har måske ændret sig lidt. 
Thomas
Rather dead and cool, than alive and uncool
KTM 525 EXC
Til top
Rasmus skjoldman Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 14.01.17
Land: Dk 2640
Beskeder: 67
  Citér Rasmus skjoldman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07.02.18 kl. 16:17
Jeg sendte mit topstykke ind til ingana. De satte stålforinger i så cb750 eren fra 1974 kunne køre på blyfri, de polerede ventilerne i stangen og skiftede et styr der var i bronce ud med et i hvidmetal. Styret vidste jeg ikke var et uoriginalt. De målte efter skævhedder men fandt ingen. Samlet og trykprøvet. De satte nogle hellicoils i der hvor den tidligere ejer havde været for stærk. De er rene troldmænd med at få gamle ting til at fungere. Prisen har jeg lykkeligt glemt men den gode kvalitet husker jeg stadigt😉.
Til top
Nikolaj Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Citér Nikolaj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08.02.18 kl. 07:21
Tak. Når jeg får styr på garagen piller jeg det af og kigger på det. Smart med sprit! Den vil jeg prøve. Ellers må jeg ned og have den slebet an pro :-)
------------------------
Honda XR 400 - 1998
Til top
krabbe Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 03.11.03
Land: Danmark
Beskeder: 294
  Citér krabbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15.02.18 kl. 12:57
Citat: Nikolaj

Jeg har prøvet sugekoppen. Men jeg ved jo ikke om det er godt nok?
Og jeg er efterhånden lidt desperat. Jeg skiller det ad, og med mindre jeg synes det ser sindsygt flot ud, sender jeg det ind til en pro. Der er vist også noget med at man kan skære sæderne lidt til eller noget i den stil.

Hvis du har brugt sugekoppen og to slags pasta, så er det sandsynligvis rigtig godt. Jeg havde aldrig prøvet det før og er overbevist om, at mine ventiler slutter fint tæt. Min XT'er går i dag super i motor og ventiler. At jeg så også skulle have skiftet samtlige pakdåser, ved jeg i dag, hvor motoren drypper lidt, suk.
   .-.-.=\-.
   (_)=='(_)

Klaus Krabbe
XT 600 '84
BMW R1100S BCR 2003
750 Commando '73
Husaberg FE 450 '03 solgt
Garmin 276c
Til top
Nikolaj Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Citér Nikolaj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10.03.18 kl. 23:05
Hmmm.... Nå, så fik jeg den lukket op. Det ser såmænd fint ud og den holder sprit. Jeg har lagt topstykket på hovedet og hældt sprit i "indersiden". Der løber ikke noget ud ved fjedrene. Så må den være ok. 

Så tror jeg næste forsøg bliver en ny cylinder og stempel. Så slipper jeg også for at børe den bolt ud der knækkede i processen :-(

N
------------------------
Honda XR 400 - 1998
Til top
 Besvar Besvar     Skift til mobilversion Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down