Formand
Jesper Madsen
Ténéré Klub Danmarks logo Næstformand
Dorte Petermuss

Forum Start Forum Start >Tests/erfaringer >Diverse MC relaterede ting
  Aktive emner Aktive emner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

REKLUSE RadiusX Autokobling

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne Funktioner Emne Funktioner
Larska Se Drop Down
TKD medlem
TKD medlem

Medlem siden: 01.10.11
Land: DK 8000
Status: Offline
Beskeder: 7
  Citér Larska Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: REKLUSE RadiusX Autokobling
    Sendt: 12.11.17 kl. 09:16
Hej.

Er der nogen der har erfaring med brug at Autokobling ?

Leger lidt med tanken om at installerer dette på min F 800 GS'er men ikke sikker på om jeg fortryder!

Primære grund er at da jeg bor i Syd-Korea, hvor trafikken ofte kan være tæt og trættene ender man ofte med 700 - 800 ind / ud-koblinger og gearskift i minuttet hvilket ikke bare er trættende, men enormt irreterende!

Ser jo hvorfor scootere har så stor popularitet blandt folk herude, og hvis man kunne få lidt af dennes funktion ville en tur gennem byen være en del mindre irreterende! Tænker at man bare holder den i tredje gear og lader koblingen klare resten!

Men hvordan er det med følgende:

1. Mister man helt det manuelle koblingsgreb?
2. Kan den holde til at man holder den i tredje gear?
3. Andre eventuelle ulemper?

Tænker den måske også gør livet nemmere når man forlader asfalten, og jo ikke ligefrem går Marc Coma i bedene, hvad angår kørestil, eller noget som helst andet for den sags skyld.

Mvh.
Lars
Til top
RasmusH Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 16.10.06
Land: DK 1436
Beskeder: 645
  Citér RasmusH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.11.17 kl. 16:23
Jeh har kørt med Rekluse i mange år,men kun på enduro cykel dom jo er noget lettere. Du beholder den normale funktion af koblingen så ingen problemer der. Om du kan holde den i 3 er nok tvivlsomt da jeg tænker du vil brænde koblingen af ret hurtigt. Du vil godt kunne starte i 3 men det svarer jo til at du selv prøver at koble ind når du holder i 3 og der vil det npk kræve en del filen. Men jeg tror helt sikkert det vil gøre det nemmere for dig,både i trafikken og ikke mindst uden for vejen.
Mvh
Rasmus Hauch
Husky TE310 Enduro.
Suzuki TS250X Retro 2smoke

Fuel is a great substitute for brains!!
Til top
Jesper Kick Se Drop Down
Admin-gruppen
Admin-gruppen

Medlem siden: 15.04.04
Land: DK 2800
Beskeder: 564
  Citér Jesper Kick Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16.11.17 kl. 10:28
Det står på min ønskeseddel til min Enduro ged, men skulle jeg kører meget i by, så ville jeg købe en med det samme.
Det er helt vildt at stoppe i første gear ved lyskryds  og cyklen står bare stille. Der er ikke noget med at den kryber fremad, som med automat gear. 
Til top
Larska Se Drop Down
TKD medlem
TKD medlem

Medlem siden: 01.10.11
Land: DK 8000
Beskeder: 7
  Citér Larska Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18.11.17 kl. 09:42
Hej.

Takker for feedback! Da er det vist bare at få den bestilt. Sikker på det er alle pengene værd!
Til top
 Besvar Besvar     Skift til mobilversion Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down