Formand
Jesper Madsen
Ténéré Klub Danmarks logo Næstformand
Dorte Petermuss

Forum Start Forum Start >Tekniske spørgsmål >elektronik og hardware
  Aktive emner Aktive emner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MC OPlader

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne Funktioner Emne Funktioner
Jesper Kick Se Drop Down
Admin-gruppen
Admin-gruppen

Medlem siden: 15.04.04
Land: DK 2800
Status: Offline
Beskeder: 552
  Citér Jesper Kick Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: MC OPlader
    Sendt: 27.09.17 kl. 13:47
Jeg vil gerne anbefale den nye batterioplader som jeg lige har købt til min mc
Der findes sikkert andre der kan: andet/mere/er billigere, så bare fortæl om dem. Jeg synes bare denne virker god. 

Og hvorfor er den så smart.

1. Impuls oplader. Skulle give den bedste opladning
2. Kan lade batteriet op selv om det er helt flad.
3. Der medfølger en ledning med øjer til batteriet og et samle stik. Således at man slipper for at pille alt muligt af for at lade på batteriet.
(jeg har f.eks. ført det ud i luftfilter kassen, der er nem at komme til)
Man kan købe ekstra af disse ledning (60 kr) hvis man har mange batterier.
4. Man kan sætte opladeren på og lade den være på hele vinteren. Så er batteriet altid opladet på den bedste måde.
5. Alt muligt andet som jeg ikke har sat mig ind i endnu.

Til top
stig Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 20.10.12
Land: 7000
Beskeder: 348
  Citér stig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27.09.17 kl. 16:16
Linket virket ikke, men det ser ud til det er en Ctek du har købe, så bliver der ikke meget bedre ;) 

dress for the slide not for the ride
Til top
Jesper Kick Se Drop Down
Admin-gruppen
Admin-gruppen

Medlem siden: 15.04.04
Land: DK 2800
Beskeder: 552
  Citér Jesper Kick Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28.09.17 kl. 07:25
Hej Stig
Nemlig og tak (har rettet linket)
Til top
Majland Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 29.10.03
Land: DK 9632
Beskeder: 1167
  Citér Majland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28.09.17 kl. 10:31
Citat: stig

Linket virket ikke, men det ser ud til det er en Ctek du har købe, så bliver der ikke meget bedre ;) 

Har aldrig hørt noget negativt om Ctek - og i disse internettider hvor det er nemt at brokke sig havde man nok hørt "koret" hvis det ikke var godt .....

Thansen og Louis.de fører dem også 

Min 10+år gamle noname-louis lader er ved at være slidt op mekanisk i stik og ledninger. Men har ikke set en adaptor fra Ctek til Hella Din stik i DK ?

http://www.halfords.com/workshop-tools/garage-equipment/battery-chargers-jump-starters/ctek-cigarette-plug-adapter

Jeg gider ikke skifte ladestikket da det er temmeligt besværligt at komme til batteriet på min pony

UPDATE:  Ja den havde batteribyen så også: https://www.batteribyen.dk/ctek-connector-med-cigarettaenderstik-han
Anders Majland
1988 Yamaha XT600Z Ténéré [Solgt] - Gyngehesten
1994 Yamaha XTZ750 Super Ténéré [Solgt] - Pakæslet
2011 Yamaha XT660Z ABS Ténéré - Ponyen
Blog
Til top
stig Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 20.10.12
Land: 7000
Beskeder: 348
  Citér stig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28.09.17 kl. 11:47
Har selv købt min ctek i t hansen.

Aldi har også nogle en gang i mellem nogle lader til meget bille penge en gang i mellem.

Men efter som man hurtig kan ødelægge batterie hvis lade spændingen er bare en smule ved siden af skal jeg ikke havde andet end et kvalitets produkt 
dress for the slide not for the ride
Til top
Majland Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 29.10.03
Land: DK 9632
Beskeder: 1167
  Citér Majland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28.09.17 kl. 14:35
Det er nu ikke rocket science at købe en lade chip til 1kr  og bygge en lader omkring den - Men der er meget stor forskelle i resten af laderen. Ikke mindst hvor hvordan den mekanisk og korrisionsmæssigt klarer sig over tid ...

Btw har jeg taget mig sammen til at købe en ctek ;-) skal nok følge op om 5-10år om den er penege værd ;-)
Anders Majland
1988 Yamaha XT600Z Ténéré [Solgt] - Gyngehesten
1994 Yamaha XTZ750 Super Ténéré [Solgt] - Pakæslet
2011 Yamaha XT660Z ABS Ténéré - Ponyen
Blog
Til top
 Besvar Besvar     Skift til mobilversion Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down