Formand
Jesper Madsen
Ténéré Klub Danmarks logo Næstformand
Dorte Petermuss

Forum Start Forum Start >Arrangementer >Arrangements diskussion
  Aktive emner Aktive emner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fri leg i Høvelte militærområde

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne Funktioner Emne Funktioner
Per C. Se Drop Down
Admin-gruppen
Admin-gruppen

Medlem siden: 13.09.13
Land: Denmark
Status: Offline
Beskeder: 389
  Citér Per C. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fri leg i Høvelte militærområde
    Sendt: 25.09.17 kl. 13:19
Så er det lige om snart...

Er der er mon en adresse, til os newbies. Jeg kan se området er stort ?

Til top
petermuss Se Drop Down
Næstformand
Næstformand

Medlem siden: 28.11.10
Land: 2960
Beskeder: 157
  Citér petermuss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25.09.17 kl. 22:59

Hej

Her er link til kort over Høvelte militærområde.

https://www2.forsvaret.dk/omos/organisation/haeren/organisation/den-kongelige-livgarde/terraen/Documents/Publikumsfolder_kort.pdf

Vi holder til på P-pladsen på Ellebækvej mellem Skydebanen og Høveltegård. Her er briefing og samling til kaffe/frokost mm.

Mere info når jeg har den endelige bekræftelse på at de ikke selv selv skal bruge området på lørdag.

Til top
Jesper Kick Se Drop Down
Admin-gruppen
Admin-gruppen

Medlem siden: 15.04.04
Land: DK 2800
Beskeder: 552
  Citér Jesper Kick Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26.09.17 kl. 11:08
Jeg formoder at det er samme sted som sidst år? Dvs.
Når man kommer fra Birkerød, så drej til venstre ad Høvltevej, få meter senere drej til højre ad Trænvej, følgvejen/drej til højre ned gennem tunnelen. 
Efter tunnelen drej til højre/følg vejen. Herefter meget skarpt til højr. 
Til top
Fricke Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 28.06.05
Land: DK 3460
Beskeder: 208
  Citér Fricke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26.09.17 kl. 15:59
Hvor meget af Høvelte området kan vi anvende ? 
Til top
petermuss Se Drop Down
Næstformand
Næstformand

Citér petermuss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26.09.17 kl. 21:03

Der er briefing kl. 9 hvor området gennemgåes. Kommer du senere end kl. 9, så henvend dig til mig (Dorte Petermuss) inden du kører ud i terrænet.

Vi har fået lov at køre i sektor I + II + III, det er helt fantastisk, at Terræn-Høvelte stiller så stort et område til rådighed.

Der er lige et par informationer de har givet os med til dagen. De er naturlige for os, men listes alligevel her:
- Det forventes vi kører fornuftigt og ikke ”fyrer” den af. Da single track kørsel slider forholdsvis meget = kommer du til at lave et stort slidmærke, så ordn det lige selv.
- Det er ikke tilladt at benytte området efterfølgende. De har desværre haft klubber inde, hvor klubmedlemmer efterfølgende selv har lavet aktivitet i terrænet uden om klubben.
- Uheld / skader rydder vi selv op mv.
- Der er booket tid til os mellem 0800:1600

ps. synes ikke rigtig det lykkes at uploade billedet af området inddelt i sektorer. Kan I ikke se det, må spændingen holdes til på lørdag.

Vel mødt til en frisk og sjov dag sammen
Dorte
… nu med Yamaha 600TTR
Til top
Per C. Se Drop Down
Admin-gruppen
Admin-gruppen

Citér Per C. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26.09.17 kl. 21:37
Fedt Dorte, men hvad med maden ? :-) 
Til top
petermuss Se Drop Down
Næstformand
Næstformand

Citér petermuss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27.09.17 kl. 16:44

Per, der er masser af rugbrød til dig… måske også en skive franskbrød med ost til at starte på… og lidt kage til eftermiddagskaffen…
Dorte
… nu med Yamaha 600TTR
Til top
petermuss Se Drop Down
Næstformand
Næstformand

Citér petermuss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27.09.17 kl. 16:45

Repeterer lige det første skriv:
Så har vi igen fået lov at køre en dag i Høvelte´s militære øvelsesterræn. Eneste betingelse er, at vi skal passe på området da singletracks slider.

Det er et meget varieret område hvor alle, både rookier som erfarne, kan få prøvet kræfter med off-road. Der er spor, smalle og brede, tørre og mudrede, græs, fladt, bakket, en grusgrav… lidt for enhver.

I løbet af dagen vil der være franskbrød når vi kommer, rugbrød til frokost, kage og kaffe til eftermiddag… og et eller andet at drikke.

Det er et lukket område, men der kan være civile på området f.eks. løbere, hundeluftere osv, så vis hensyn, når I kommer rundt.

Der er vigtigt at understrege, at deltagelsen som sædvanligt sker på eget ansvar. Husk du selv er ansvarlig for at sikre, at du er dækket af forsikring i tilfælde af uheld.

Området er delvis åbent for offentligheden, så der skal være plader på maskinen.

…. OBS… da det er et militært område der bruges, forebeholder de sig ret til at aflyse et par dage før, hvis en aktion gør, at der skal trænes… bare så I ved.. jeg skal nok følge op på det :)

Jeg er der fra kl.08.00
Briefing kl.09.00
Slut omkring kl.16
Dorte
… nu med Yamaha 600TTR
Til top
petermuss Se Drop Down
Næstformand
Næstformand

Citér petermuss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27.09.17 kl. 16:47

KAFFE: Er der nogen af jer der har et eller andet som kan brygge morgenkaffe til os… uden strøm.

Povl og kæreste kommer med eftermiddagskaffen og kage
Dorte
… nu med Yamaha 600TTR
Til top
Droes Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 09.07.15
Beskeder: 34
  Citér Droes Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27.09.17 kl. 20:42
K A F F E !!!!

Hvis nogen er i bil og forbi Amager, så brygger jeg gerne 2 x 20L kvalitetskaffe og sponsorer kaffe, kopper, mælk, sukker & rørerpinde.. Kaffen er i fantastiske beholdere der holder sig varme hele dagen... :-)

Anyone?
Yamaha XT 600 Z 34L Ténéré 1984 :) "R.I.P"

KTM 250 Exc-F. Enduro.

Yamaha XT660Z Ténéré. Adventure!

Yamaha RD350LC. Hahahaha
Til top
Rasmus skjoldman Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 14.01.17
Land: Dk 2640
Beskeder: 28
  Citér Rasmus skjoldman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27.09.17 kl. 20:43
Jeg har et trangia der er benzin drevet, selvfølgeligt😜 Jeg kan lave 1 L kogende vand hvert 7ende minut. Jeg får bare flad mås hvis jeg skal have mere vand med end jeg skal drikke i løbet af dagen så det vil være nødvendigt at der er vand eller at folk tager 1 ekstra litter med, hver.
Til top
PH1972 Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 25.07.17
Land: 2730
Beskeder: 46
  Citér PH1972 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27.09.17 kl. 20:48
Vi tager cirka 10 termokander med varm kaffe med, men kommer først i løbet af formiddagen.

Derudover tager vi varmt vand til te og tebreve med, sukker, mælk og kager :D

Vi kommer i bil (kæresten og jeg)

Ses i sporet :)
Man lever så længe man lærer... :)
Til top
Stenov Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 31.05.17
Beskeder: 12
  Citér Stenov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27.09.17 kl. 21:53
Har vi en adresse eller visning på kort hvor den omtalte P-plads er :)
Til top
Per C. Se Drop Down
Admin-gruppen
Admin-gruppen

Citér Per C. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27.09.17 kl. 22:47
Jeg begynde at håbe at bettegøj kan starte lørdag morgen :-) 
Til top
LisbethNJ Se Drop Down
TKD medlem
TKD medlem

Medlem siden: 05.01.17
Beskeder: 1
  Citér LisbethNJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28.09.17 kl. 10:26
Hej Dorte
Glæder mig til lørdag - men er du klar over at Den Kongelige Livgarde også holder åbent hus på kasernen på lørdag kl. 9-15?
Til top
Hornstrup Se Drop Down
TKD medlem
TKD medlem

Medlem siden: 20.04.17
Land: 2720
Beskeder: 2
  Citér Hornstrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28.09.17 kl. 20:24
Citat: Droes

K A F F E !!!!

Hvis nogen er i bil og forbi Amager, så brygger jeg gerne 2 x 20L kvalitetskaffe og sponsorer kaffe, kopper, mælk, sukker & rørerpinde.. Kaffen er i fantastiske beholdere der holder sig varme hele dagen... :-)

Anyone?

Jeg kan godt komme forbi og hente Kaffe.

jeg er dog ikke tilmeldt arrangementet der oppe, men planlægger at køre op og kigge og agere fotograf.

jeg mangler bare tid og sted :-)

22272251
mvh
Claus
Til top
Per C. Se Drop Down
Admin-gruppen
Admin-gruppen

Citér Per C. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28.09.17 kl. 21:01
God stil Claus...1022

[
Til top
petermuss Se Drop Down
Næstformand
Næstformand

Citér petermuss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28.09.17 kl. 21:26

Alletiders Claus… og tak Christoffer, din kaffe er nærmest Danmarksberømt :)

HER ER VEJBESKRIVELSEN:

Hvis du kommer fra Birkerød:
Når man kommer fra Birkerød, så drej til venstre ad Høvltevej, få meter senere drej til højre ad Trænvej, følgvejen/drej til højre ned gennem tunnelen.
Efter tunnelen drej til højre/følg vejen. Herefter meget skarpt til højre. Det er en stor P-plads på en lidt skrånende grund på højre side.

Hvis du kommer fra Allerød, Blovstrød eller Isterødvejen:
Kør fra Sandholmgårdsvej til venstre ad Elleslettegårdsvej (før Sandholmlejren). Passer skydebanen på venstre hånd og fortsæt til vejen deler sig i et Y. Det er lige der på skråningen på P-pladsen vi holder til.

https://map.krak.dk/?c=55.859767,12.402706&z=16&q=%22sandholmg%C3%A5rdsvej,%20birker%C3%B8d%22;geo

Ses lørdag.
Dorte
… nu med Yamaha 600TTR
Til top
petermuss Se Drop Down
Næstformand
Næstformand

Citér petermuss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28.09.17 kl. 21:30

Vi er foran Høveltegård og Livgarden er på kasernen… de skulle gerne holde sig på den anden side af Kongevejen og ellers byder vi dem på kaffe ;)

https://map.krak.dk/m/ITErQ
Dorte
… nu med Yamaha 600TTR
Til top
T. Brun Se Drop Down
Bestyrelsen
Bestyrelsen

Medlem siden: 02.04.06
Land: DK 3230
Beskeder: 508
  Citér T. Brun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28.09.17 kl. 22:13
Det bliver så godt 102210221022
Thomas
Rather dead and cool, than alive and uncool
KTM 525 EXC
Til top
Hornstrup Se Drop Down
TKD medlem
TKD medlem

Medlem siden: 20.04.17
Land: 2720
Beskeder: 2
  Citér Hornstrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29.09.17 kl. 15:38
Jeg har snakket med Drøs.. jeg kommer med KAF !!!
Til top
T. Brun Se Drop Down
Bestyrelsen
Bestyrelsen

Citér T. Brun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29.09.17 kl. 15:50
Fantastisk Clap
Thomas
KTM 525 EXC
Til top
petermuss Se Drop Down
Næstformand
Næstformand

Citér petermuss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29.09.17 kl. 16:32
.. bare lige en ekstra gang da flere har skrevet om tidspunkt (står længere oppe i tråden):

Der er briefing kl. 9 hvor området gennemgåes. Kommer du senere end kl. 9, så henvend dig til mig (Dorte Petermuss) inden du kører ud i terrænet.

Vel mødt til en sjov, solrig og friskt blæsende dag   
Dorte
… nu med Yamaha 600TTR
Til top
Droes Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 09.07.15
Beskeder: 34
  Citér Droes Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29.09.17 kl. 17:33
Så er der styr på kaffen til imorgen :-)

Jeg er ikke sikker på jeg selv når derop... 
Men hav et fedt arrangement og nyd kaffen :-D
Yamaha XT 600 Z 34L Ténéré 1984 :) "R.I.P"

KTM 250 Exc-F. Enduro.

Yamaha XT660Z Ténéré. Adventure!

Yamaha RD350LC. Hahahaha
Til top
petermuss Se Drop Down
Næstformand
Næstformand

Citér petermuss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29.09.17 kl. 18:25

Herligt med kaffe Christoffer, så er der til formiddagsostemadderne. Hvis ikke du når med så god weekend… og tak til Claus der henter og medbringer.

ps. TIL ALLE: Husk at framelde jer hvis I ikke kommer, så vi har et overblik
Dorte
… nu med Yamaha 600TTR
Til top
Jesper Kick Se Drop Down
Admin-gruppen
Admin-gruppen

Medlem siden: 15.04.04
Land: DK 2800
Beskeder: 552
  Citér Jesper Kick Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29.09.17 kl. 20:49
Fra melde os? Det håber jeg sgu ikke bliver nødvendigt.
Til top
PH1972 Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Citér PH1972 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30.09.17 kl. 15:28
Tak for en rigtig god oplevelse i Høvelte. :)
Til top
Fricke Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 28.06.05
Land: DK 3460
Beskeder: 208
  Citér Fricke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30.09.17 kl. 18:13
Hej 

Sikken en dag - Mc bliver først vasket imorgen, da de er svært at få armene ned 

Tak for en god dag og et suverænt arrangement... det skal gøres om... mange gange

Til top
T. Brun Se Drop Down
Bestyrelsen
Bestyrelsen

Citér T. Brun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01.10.17 kl. 07:18
Tak for en superfed dag 1022

Der blev brændt noget energi af i går, Tak til Jer, der kom med kaffe og kage, så vi havde noget at fylde depoterne med Clap

Kan vi få nogen billeder op Computer1
Thomas
KTM 525 EXC
Til top
petermuss Se Drop Down
Næstformand
Næstformand

Citér petermuss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01.10.17 kl. 08:08

Tak for alle de glade, svedige og trætte ansigter i går, det var en fornøjelse at se al den energi Hyggeligt med jer der kom bare for at sige hej og få en snak, både medlemmer og kommende medlemmer og tak for kaffe og kage til jer der sørgede for vi fik det

Jeg taler med vores kontaktperson i næste uge og mon ikke vi får lov at komme igen med den eksemplariske opførsel og sporløse færden vi udviste… vand- og mudderhuller efterlader ingen spor
Dorte
… nu med Yamaha 600TTR
Til top
mnilsson Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 19.12.16
Beskeder: 12
  Citér mnilsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02.10.17 kl. 08:18
Fed dag 1304   Her er lige lidt videoklip 

Kan du ikke see filmen så klik her

Til top
Jens Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 06.06.05
Land: DK 2840
Beskeder: 392
  Citér Jens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02.10.17 kl. 08:38
Super video. 

Begejstringen kommen frem igen. Hvornår kan vi komme op og køre?
Jens B
Beta Evo 290, KTM SX-F 350, KTM 950 Adv.
Til top
T. Brun Se Drop Down
Bestyrelsen
Bestyrelsen

Citér T. Brun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02.10.17 kl. 16:34
Det er en rigtig fin strimmel, det meget godt beskriver det fede terræn Clap
Thomas
KTM 525 EXC
Til top
PH1972 Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Citér PH1972 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03.10.17 kl. 06:55
Tak for den gode video. Det er jo som at være der selv når man ser den

🏍😊
Til top
 Besvar Besvar     Skift til mobilversion Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down