Formand
Jesper Madsen
Ténéré Klub Danmarks logo Næstformand
Dorte Petermuss

Forum Start Forum Start >Tekniske spørgsmål >MC-spørgsmål
  Aktive emner Aktive emner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Husq TE 449

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne Funktioner Emne Funktioner
Kille Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 17.05.11
Land: DK 3520
Status: Offline
Beskeder: 33
  Citér Kille Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Husq TE 449
    Sendt: 22.09.17 kl. 23:44
Er der nogen der har erfaring med Husqvarna TE 449.
Til min nyerhvervelse, kunne jeg godt bruge nogle gode kontakter, erfaringer, meninger eller et par gode ideer..
/Søren
Til top
Soerennissen Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 26.08.06
Land: DK 2000
Beskeder: 592
  Citér Soerennissen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26.09.17 kl. 09:51
Jeg har sådan en som jeg har haft fra ny.

Den er skøn, men meget høj. Det store spørgsmål er hvad du vil bruge den til.

Motoren er på en gang blød og stærk. Vil du køre enduro, kræver den sin mand. Der findes mange andre der gør det bedre. Ikke at den ikke kan, men i den verden er en 449 i den tunge ende. Er også svært at få balance i affjedringen til den slags.

Den lever bedre til andre ting, mere åbent terræn. SPeedbrain teamet brugte den (eller mere præcist dens forgænger som er BMW 450), i mange år til rally. Motoren er meget holdbar. Ikke som en eller anden stor +600 cc "vejmaskine" (XT og hvad de hedder), men sammenlignet med andre 450 cc maskiner i den kaliber.

Selvom BMW'en og 449 ligner hinanden tæt på, så er de meget forskellige at køre. Husqvarnaen er bedre, og de brugte tiden på at forfine, med udgangspunkt i samme motor, dog stærkere, og eget stel. Netop stel er noget de kunne, og som mange slet ikke forstår vigtigheden af.

De er billigt til salg rundt omkring, specielt efter man lukkede fabrikken. Crossmodellerne koster ingenting, så hvis man er bange for et noget skulle gå i stykker (og intet holder evigt i denne her verden), så kan man jo købe sådan en. Crosser er lidt anderledes i motoren. Både EFI, udstødning , lidt knaster, gearkasse osv. Men hjul, bremseklodser osv er som alle andre enduromaskiner. Ingen problemer med at få dele.

Der går desværre halve og hele år uden at min kører, men jeg kan stå og glo på den i kælderen, og bare smile. Det alene er jo også noget værd.

Søren N

Til top
330D Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 09.04.12
Land: DK-7190 Billund
Beskeder: 249
  Citér 330D Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26.09.17 kl. 10:53
Har ikke sådan en cykel, men det var da et utroligt sagligt indlæg med indsigt samt viden. Fedt !!
Mvh Jørgen Henriksen
2017 Honda CRF 250 Rally
2017 KTM 1090 Adventure R

May the force be with you :)
Til top
Soerennissen Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 26.08.06
Land: DK 2000
Beskeder: 592
  Citér Soerennissen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29.09.17 kl. 09:36
Jeg kan se du bor ikke så langt væk. Er der andet, så kom evt. forbi og kig, og få snakken. 
Søren N

Til top
 Besvar Besvar     Skift til mobilversion Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down