Formand
Jesper Madsen
Ténéré Klub Danmarks logo Næstformand
Dorte Petermuss

Forum Start Forum Start >Blandet >Rejser og Adventure
  Aktive emner Aktive emner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ruter nær Kbh eller blot sjælland

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne Funktioner Emne Funktioner
KenXL350R Se Drop Down
TKD medlem
TKD medlem

Medlem siden: 20.08.17
Status: Offline
Beskeder: 3
  Citér KenXL350R Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ruter nær Kbh eller blot sjælland
    Sendt: 20.09.17 kl. 17:57
Hej!
Helt ny bruger her.. er der nogen der kan hjælpe med noget grusvej el lign på Sjælland hvor man kan øve/lege lidt indtil forårets Sverige ture? Eller er det umuligt at finde?
Har ikke garmin, endnu, så kan ikke hente gprs ruterne..
Venlig hilsen Ken
Til top
PH1972 Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 25.07.17
Land: 2730
Beskeder: 46
  Citér PH1972 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20.09.17 kl. 18:41
Hej Ken og velkommen fra en semi-ny bruger :)

Der er meget få offentligt tilgængelige grusveje på Sjælland. Så du er ikke ene om at have det behov.
Har du kigget på Hedeland MX (der er mulighed for offroad efter aftale)
Og så er der jo denne klubs arrangement den 30/9 i Høvelte øvelsesområde.

Men decideret længere grusveje, sig til hvis du finder dem. :)

Man lever så længe man lærer... :)
Til top
KenXL350R Se Drop Down
TKD medlem
TKD medlem

Citér KenXL350R Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20.09.17 kl. 18:52
Tak! Kigger på det..
høvelte kan jeg desværre ikke, da jeg har min søn..
Til top
Rasmus skjoldman Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 14.01.17
Land: Dk 2640
Beskeder: 28
  Citér Rasmus skjoldman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20.09.17 kl. 18:59
Jeg har fundet en stump ved melby skydeterræn, eller det der var skyde terræn. Der er også en del rundt om sommerhusene. Jeg sparer ikke på kræfterne på statens grusveje men jeg er meget forsigtig på de private veje. Rundt om kring hedehusene kan man falde over et par km med grus, men igen så høvler jeg ikke afsted da jeg godt vil komme igen. I hedeland er der nogle grusgrave hvor staten har bus skure stående og der kan man , med lidt finesse køre lidt manøvre ture. Det står bare skralt til med grusede veje, komunenerne må have for mange penge😜 I roskilde ligger der en skov man kan kører rundt i, på grusveje, meeget tidligt om morgenen. Det. Er vist en skov der er udlagt som trille rundt i, skov, for folk der ikke går godt. Jeg har kun været rigtigt på grus sammen med klubben og det har sparket mås. Jeg startede i foråret og har fået meget godt fat i teknikken på de 3 ture jeg har deltaget i. Jeg var på rømø i sommer og der var masser af grus og sand og ikke mindst forståelse for at jeg kørte der.
Når jeg kører en aften tur så kører jeg altid ned af de grusveje der er i mit område hvis der er et vej skilt. I hedehusene er der en del blinde grus veje.
Nu glæder jeg mig til høvelte og sverige.

Ps jeg har heller ikke gps men google maps kan godt fin studeres om aftenen.
Til top
KenXL350R Se Drop Down
TKD medlem
TKD medlem

Citér KenXL350R Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20.09.17 kl. 20:02
Sejt! Tusind tak for svar! Jeg tager ud en tur lørdag og ser om jeg kan finde nogle af de steder..
Til top
Per C. Se Drop Down
Admin-gruppen
Admin-gruppen

Medlem siden: 13.09.13
Land: Denmark
Beskeder: 389
  Citér Per C. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21.09.17 kl. 14:59
Nu må i altså stoppe det der piveri, der ER masser af lovlige grusveje på Sjælland. Men det kræver at man arbejder for sagen og er frisk på at vende om masser af gange. Brug evt Google Maps, og godt med benzin penge. Helt generelt er det min erfaring at der er flest grusveje der hvor der er mindst penge og folk..
Er man helt uden initiativ og gåpåmod er sommerhus områder uden for sæson også en mulighed, hvis man virkelig trænger.

Pas på 'Mand med hund' og 'kvinde på hest', de skal også være der. 

Og så kommer du vel med til GF, hvor der bliver masser at off-road fra Stig og Co.'s hånd.

Men jeg er enig i at de ikke er så lange og sammenhængende som i Sverige eller Alaska..

Til top
Rasmus skjoldman Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 14.01.17
Land: Dk 2640
Beskeder: 28
  Citér Rasmus skjoldman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21.09.17 kl. 22:26
Sssssssh det er hemmeligt. Bag sivertsen ved lossepladsen er godt. Der er også noget ved hove put and take søen. Rimeligt langt og overskueligt. Halvt industri og bolig/ bondegårde.
Til top
jesperm Se Drop Down
Formand
Formand

Medlem siden: 06.11.07
Land: DK 4200
Beskeder: 227
  Citér jesperm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24.09.17 kl. 17:39
Stop lige en halv, det er rimeligt ufedt at der på hjemmesiden bliver reklameret for en grusvej med navn og post nr., når den er ulovlig for fremmede at kører på.
Kunne vi ikke dele den slags et andet sted. end her.
Vi bestræber os på kun at køre på lovlige veje, så det er en torn i øjet.
send en pm til hinanden.

Hygge Jesper
jesper m
R100GS
Til top
PH1972 Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 25.07.17
Land: 2730
Beskeder: 46
  Citér PH1972 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24.09.17 kl. 17:57
Beklager min iver efter at hjælpe. Kan godt se at det ikke er smart.
Venligst slet mine opslag om grusveje :)
Man lever så længe man lærer... :)
Til top
Per C. Se Drop Down
Admin-gruppen
Admin-gruppen

Medlem siden: 13.09.13
Land: Denmark
Beskeder: 389
  Citér Per C. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24.09.17 kl. 19:12
Jeg har slettet i tråden, kva formandens indlæg.

Jeg har kørt små 2 timer alene idag måske 30 % grusveje, alle sammen lovlige. Jeg har så også måtte vende om masser af gange, samt slukke MC for et par smilende heste damer/piger.

Jeg køre aldrig to gange det samme sted, simpelthen for at undgå at irritere folk. Og det bliver aldrig rigtig high speed, mere hygge trillen. DK er simpelthen for tætbefolket !

Jeg kan varmt anbefale at man deltager i GF, hvor jeg ved at Stig og Co. har lagt et kæmpe arbejde i en super og lovlig tur, bla. med special tilladelser til at køre i visse områder.

God søndag       
Til top
 Besvar Besvar     Skift til mobilversion Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down