Formand
Jesper Madsen
Ténéré Klub Danmarks logo Næstformand
Dorte Petermuss

Forum Start Forum Start >Tekniske spørgsmål >Hjemmefusk
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed: DIY Rally Computer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DIY Rally Computer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne Funktioner Emne Funktioner
stig Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 20.10.12
Land: 7000
Status: Offline
Beskeder: 332
  Citér stig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: DIY Rally Computer
    Sendt: 14.09.17 kl. 00:03

Så er jeg kommet i mål med mit rally computer projekt som er baseret på en Arduino microcontroller.

Det er den tredje udgave af hardware jeg endte på før jeg kom i mål.

Jeg har offentliggjort at nødvendig dokumentation, får at andre kan bygge deres egen udgave, så står du lige og mangler er rally computer så er det bare med at komme igen med loddekolben.

Kan du ikke see filmen så klik her

dress for the slide not for the ride
Til top
poulsen Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 03.11.11
Land: DK 8700
Beskeder: 207
  Citér poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14.09.17 kl. 11:13
Det ser ud til at være et hyggeligt projekt. Og måske lidt tidligt at spørge men hvordan mon håldbarheden er på komponenterne når de bliver godt rystede på grusveje og deslige?
Ved af erfaring at mange kina gps-trackere går i stykker når man kører en del gruskørsel :)
Horsens
Yamaha XT 350
Til top
stig Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Citér stig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14.09.17 kl. 12:40

Den første udgave hvor jeg bruger nøjagtig de sammen komponenter lige på nær displayet, har efter hånden kørt en del grus kilometer over der sidste par år , uden nogle problemer eller fejl overhovedet.

Men helt klart noget jeg har haft med i mine overvejelser, alle det komponenter som det har tilslutnings ben i sammen end af komponenter, dem har jeg lagt med på printpladen så det kan få en dråbe lim hvis der skulle blive holdbarheds  problemer, i første omgang har jeg ikke limet noget fast, for at se om det overhoveder noget som kan give problemer.

Til top
XT Bandit Se Drop Down
Bestyrelsen
Bestyrelsen

Medlem siden: 01.06.11
Land: Dk 4040
Beskeder: 245
  Citér XT Bandit Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14.09.17 kl. 16:19
Hej Stig sikke et projekt hatten hvor meget løber din computer op i kroner/ører tænkte jeg selvom hjemmegjort er jo altid godt når man selv laver det. Ses til GF
Kim
Kim XT Bandit
Yamaha XT 600E årgang 2000
Yamaha XT 660X årgang 2007
Proud member of Thuhej dreamteam 2012
Til top
Per C. Se Drop Down
Admin-gruppen
Admin-gruppen

Medlem siden: 13.09.13
Land: Denmark
Beskeder: 373
  Citér Per C. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14.09.17 kl. 20:18
Har høret at Stig laver en til alle os det kommer til GF !
Til top
stig Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Citér stig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15.09.17 kl. 06:40
Citat: XT Bandit

Hej Stig sikke et projekt hatten hvor meget løber din computer op i kroner/ører tænkte jeg selvom hjemmegjort er jo altid godt når man selv laver det. Ses til GF
Kim

Har ikke regnet 100% på prisen, men en enkel enhed løber vel op i omkring 600 kr i ren kost pris, i danske priser, at jeg så har bygget et par forskellige udgaver undervejs skal man ikke begynde at regne på, for ikke at snakke om nogle af de display typer jeg har haft købt som er blevet kasseret undervejs, på grund af kvaliteten problemer.

Men hvis jeg regner alle de timer jeg har brugt på projekter med så er jeg blevet underholdt meget billigt.

Til top
stig Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Citér stig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15.09.17 kl. 06:42
Citat: Per C.

Skal din udgane være 100% færdig eller skal du have en samle sæt med loddekolbe og plaster ?1062  

Til top
Per C. Se Drop Down
Admin-gruppen
Admin-gruppen

Medlem siden: 13.09.13
Land: Denmark
Beskeder: 373
  Citér Per C. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15.09.17 kl. 23:24
Overrask mig ! 

Citat: stig

Citat: Per C.

Skal din udgane være 100% færdig eller skal du have en samle sæt med loddekolbe og plaster ?1062  
Til top
 Besvar Besvar     Skift til mobilversion Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down