Formand
Jesper Madsen
Ténéré Klub Danmarks logo Næstformand
Dorte Petermuss

Forum Start Forum Start >Tekniske spørgsmål >MC-spørgsmål
  Aktive emner Aktive emner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wr 400 f

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne Funktioner Emne Funktioner
John B Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 16.01.15
Status: Offline
Beskeder: 37
  Citér John B Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Wr 400 f
    Sendt: 13.09.17 kl. 16:55
Har kig på en wr 400 f fra 2000 og overvejer  at skifte min afrikaneren ud med den wr her https://m.guloggratis.dk/transport/motorcykler-og-tilbehor/motorcykler/yamaha/annonce/37758621-yamaha-wr-400-f 

Er der nogen der kender den og om det er lige noget for mig. Jeg har kun kørt Honda så ved ikke så meget om yamahagger.

Til top
Jens Eskildsen Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 22.06.08
Land: DK Vestjylland
Beskeder: 2255
  Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13.09.17 kl. 17:27
Har ikke prøvet den,men gjorde da selv mine overvejelser da jeg så den.

Det eneste jeg lige kan komme på, er at den kun har 5 gear, der ligger relativt tæt sammen, så selvom du har meget motorkraft, så vil den nemt komme til at "ringe ud" (i større eller mindre grad) hvis man f.eks skal bruge den til længere grusture med høj hastighed, eller længe transportstrækninger.

Med std gearing tager den ca 6000rpm ved 80. Min Xt600 (som er en helt anden maskine) ligger på ca 3000 der, men selv en lille wr250r villigge på 5300rpm ved dén hastighed.

Man kan selvfølgelig geare op og ned efter behov, pointen er bare at bliver den god på landevejen, så forsvinder den lave gearing til de helt tætte spor.

Er det primært kortere ture og/el bag på en trailer, så betyder det næsten intet.
Så det kommer nok lidt an på hvad den skal bruges til, og så det evige spørgsmål om man gider kickstart i længen.

Ellers går WR-modellerne helt generelt set for at være meget slidstærke.

Kom gerne selv med dine tanke :)
Yamaha - Revs your heart

90% of your maintenance, is because of 90% of your maintenance.
Det er aldrig for sent at have en god barndom
Til top
John B Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Citér John B Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13.09.17 kl. 18:36
Kickstart, det bare så fed!? Jeg har ikke haft en med kickstart udover min gamle knallert yamaha 4 gear. Tror jeg er klar.

Det er til sjov og blade og korte ture. Tænker Sverige osv der må man gear op og ned, måske man kan finde en slags gylden mellem vej. Ellers er jeg klar på at gøre som dig. 
Men har læst den er gearet anderledes end crosser udgaven, det er vel ikke den du tænker på Jens? Any way tænker det er en sjov bandit og noget mere hardcore og let en afrikaneren. 
Til top
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13.09.17 kl. 20:42
Den jeg fandt var Wr'en. Jeg bruger tit denne http://www.gearingcommander.com

Tror ikke det er noget problem for dig.
Havde maskinen stået i jylland så havde jeg nok selv kontaktet sælgeren, det kilder alle de rigtige steder 445
Yamaha - Revs your heart

Til top
Per C. Se Drop Down
Admin-gruppen
Admin-gruppen

Medlem siden: 13.09.13
Land: Denmark
Beskeder: 389
  Citér Per C. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14.09.17 kl. 20:17
Havde den haft elstart og været orange havde jeg købt den...Prisen virker rigtig uden at ha' set den 'live'
Til top
John B Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Citér John B Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15.09.17 kl. 05:50
Jeg synes også det kilder alle de rigtige steder og tænker den ser billig ud, havde det været en Honda ville jeg give mere og havde det været en KTM mindre 445 
Per kickstart det er pisse fed og så giver det lidt ekstra kondi.

Den kunne med sikkerhed være sjov at få med til Polen i stedt for afrikaneren 
Til top
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15.09.17 kl. 22:16
Afrikaneren kan sagtens være med i polen, tror endda du vil komme til at have det rigtigt sjovt på den =)
Yamaha - Revs your heart

Til top
John B Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Citér John B Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03.10.17 kl. 17:11
Forresten 
Til top
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03.10.17 kl. 21:31
Har du fået fjernet droslingen, den virkede lidt sløv i Polen 44513041022
Yamaha - Revs your heart

Til top
Peter M Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 16.10.03
Land: DK
Beskeder: 809
  Citér Peter M Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04.10.17 kl. 00:10
Ja, den virkede lidt tung i forhjulet ;) 
XT600 43F 1985
Til top
John B Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Citér John B Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04.10.17 kl. 20:41
Mja jeg arbejder på sagen!
Til top
 Besvar Besvar     Skift til mobilversion Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down