Formand
Jesper Madsen
Ténéré Klub Danmarks logo Næstformand
Dorte Petermuss

Forum Start Forum Start >Tests/erfaringer >Dæk
  Aktive emner Aktive emner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mitas E07 erfaring?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne Funktioner Emne Funktioner
PH1972 Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 25.07.17
Land: 2730
Status: Offline
Beskeder: 55
  Citér PH1972 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mitas E07 erfaring?
    Sendt: 04.09.17 kl. 19:28
Hej med dig.

Jeg vil gerne læse om din erfaring med Mitas E07 for og bagdæk.

Jeg står for første gang overfor at skulle vælge dæk til en Transalp årg. 1999 og jeg bilder mig selv ind at dette dæk fra Mitas er rigtig godt, baseret på utallige test, youtubevideoer, og anmeldelser fra hele verden.

Tager jeg fejl?

Og ja mit behov er ikke 50/50 i begyndelsen. Men man skal jo ikke gå ned på udstyr og knopper vel? Biggrin

Med venlig hilsen Povl
Man lever så længe man lærer... :)
Til top
Majland Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 29.10.03
Land: DK 9632
Beskeder: 1168
  Citér Majland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05.09.17 kl. 17:24
Lyder jo til at du har besluttet dig - så køb og dan dig din egen mening ;-)

Så kan du altid bagefter vurdere hvordan de er til dit brug, og så vælge efter det næste gang 

Hvis du søger herinde vil du finde at dækket har været nemt mange gange ...

Anders Majland
1988 Yamaha XT600Z Ténéré [Solgt] - Gyngehesten
1994 Yamaha XTZ750 Super Ténéré [Solgt] - Pakæslet
2011 Yamaha XT660Z ABS Ténéré - Ponyen
Blog
Til top
PH1972 Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Citér PH1972 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07.09.17 kl. 14:19
Hmm jeg er blevet ramt af et øjebliks fornuft og er ved at revurdere mit behov for knopper på de nye dæk.

Det kunne jo være at det var en bedre ide at lære den transalp at kende på asfalt før jeg smider den rundt på mudderbakkerne...

Til top
Dorthe Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 30.06.07
Land: 4000
Beskeder: 141
  Citér Dorthe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07.09.17 kl. 20:17
Citat: PH1972

Hmm jeg er blevet ramt af et øjebliks fornuft og er ved at revurdere mit behov for knopper på de nye dæk. Det kunne jo være at det var en bedre ide at lære den transalp at kende på asfalt før jeg smider den rundt på mudderbakkerne...

Hmmm, at smide den rundt på bakkerne vil da være en helt oplagt mulighed for at lære den at kende.
Hvis du tænker at ville med på nogle ture eller eks. Høvelte, så er det ofte en god ide med ihvertfald lidt knopper på dækkene... specielt, hvis du ikke er så erfaren på løst underlag - her i efterårsvejret kan der jo være relativt glat rundt omkring 445
DortheK.

´cause it makes me smile!
Til top
Rasmus skjoldman Se Drop Down
Admin-gruppen
Admin-gruppen

Medlem siden: 14.01.17
Land: Dk 2640
Beskeder: 34
  Citér Rasmus skjoldman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07.09.17 kl. 20:34
Jeg har mitas E07 på bagfælgen af min dr 250 s . Jeg har kørt lidt grus, skov, sne , græs og astphalt. Jeg er meget tilfreds med valget. Jeg har kørt mest på fast banet vej til og fra arbejde og syntes som sagt at det hænger rigtigt godt fast. Jeg er overrasket over at det hænger så godt fast i græs og skovbund men der er jo heller ikke uanede heste at trække med på suzukien. Sne og sjap har heller ikke været noget problem, med passende nedlægninger. Jeg ville kalde dækket for et 50/50 dæk og tænker at det er et godt vejdæk med muligheder for behersket spas i terræn. Jeg har grovere mønster på min bmw og der er heller ikke problemer på astphalten.
Til top
Rookie1 Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 26.12.03
Land: DK 8700
Beskeder: 1363
  Citér Rookie1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08.09.17 kl. 09:57
Har du overvejet Michelin Anakee wild? Jeg er glad for dem..
Vh Paw G Kristensen
TKD Medlem...

Medlem siden: 20.10.12
Land: 7000
Beskeder: 348
  Citér stig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08.09.17 kl. 11:09

Det kunne jo være at det var en bedre ide at lære den transalp at kende på asfalt før jeg smider den rundt på mudderbakkerne...

Da jeg fik min Alp som helt frisk grus pilot , noget af det første jeg gav mig kast med en Tenere tur til varde øvelse terang.

Du skal lære den at kende der hvor du har tænk dig at bruge den

dress for the slide not for the ride
Til top
PH1972 Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Citér PH1972 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09.09.17 kl. 12:16
God pointe Stig. :)

Og her er en god artikel om dette dæk, med mange gode billeder. 

Til top
Majland Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 29.10.03
Land: DK 9632
Beskeder: 1168
  Citér Majland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11.09.17 kl. 10:23

Hmm jeg er blevet ramt af et øjebliks fornuft og er ved at revurdere mit behov for knopper på de nye dæk.

Det vil da være synd at tage et endnu mere gadeorienteret dæk end E07'en - for så risikerer du bare at det ikke er sjovt lige at undersøge et lille hjulspor eller markvej ....

Og når du nu har kastet kærligheden på E07 så er det sikkert et lige så fornuftigt valg som andre små knoppede dæk som Heidenau K60, Michelin Anakee Wild, Continental TKC 70 osv
Anders Majland
1988 Yamaha XT600Z Ténéré [Solgt] - Gyngehesten
1994 Yamaha XTZ750 Super Ténéré [Solgt] - Pakæslet
2011 Yamaha XT660Z ABS Ténéré - Ponyen
Blog
Til top
PH1972 Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Citér PH1972 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18.09.17 kl. 20:08
Citat: Majland

Det vil da være synd at tage et endnu mere gadeorienteret dæk end E07'en - for så risikerer du bare at det ikke er sjovt lige at undersøge et lille hjulspor eller markvej ....

Og når du nu har kastet kærligheden på E07 så er det sikkert et lige så fornuftigt valg som andre små knoppede dæk som Heidenau K60, Michelin Anakee Wild, Continental TKC 70 osv

Du har jo ret.
Der er hermed blevet bestilt et sæt Mitas E07 inkl. nye slanger. Så bliver det spændende at lære dem at kende på vejen.
Til top
PH1972 Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Citér PH1972 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29.09.17 kl. 20:13
Så fik jeg prøvet en lille trilletur på de nye dæk.
Min umiddelbare reaktion er FEEEEDT! De er bløde og griber godt fast i sf-sten og asfalt. Jeg har prøvet at køre i små cirkler i tomgang, give den gas og bremsehårdt lige ud, lægge den lidt ned i sving uden problemer. Jeg kan ikke høre at disse dæk skulle brumme, men ok på den første tur kom jeg ikke over 80km/t.

Til top
 Besvar Besvar     Skift til mobilversion Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down