Formand
Jesper Madsen
Ténéré Klub Danmarks logo Næstformand
Dorte Petermuss

Forum Start Forum Start >Tekniske spørgsmål >Reservedele
  Aktive emner Aktive emner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Holdbarhed af bagdæmper

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne Funktioner Emne Funktioner
Casper Se Drop Down
TKD medlem
TKD medlem

Medlem siden: 19.05.17
Land: DK 2300
Status: Offline
Beskeder: 6
  Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Holdbarhed af bagdæmper
    Sendt: 24.07.17 kl. 10:29
Jeg går med overvejelser om at udskifte fjederen på min bagdæmper, istedet for at købe en komplet dæmper. Cyklen(dl650) har kørt omkring 70k, så spørgsmålet er også om hele dæmperen allerede er for træt, da den vist ikke kan renoveres?. Jeg har også kigget på en YSS bagdæmper, hvis jeg skulle udskifte helt.

Er der nogen af jer der har erfaring med det? :)
Til top
Soerennissen Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 26.08.06
Land: DK 2000
Beskeder: 590
  Citér Soerennissen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24.07.17 kl. 11:17
Affjedring er det bedste du kan bruge penge på, men det som er mest overset. Uden sammenligning i øvrigt, så renoverer man på en crosser efter 20-40 timer typisk. Så kan du jo selv vurdere om 70.000 km(!!) giver anledning til en upgrade.

I forvejen er kvaliteten af affjedringen på sådan en cykel typisk ikke overvældende.
Selv om man, uvist hvorfor, holde sig til vejen, er der noget at hente.

Husk foran også..
Søren N

Til top
Rookie1 Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 26.12.03
Land: DK 8700
Beskeder: 1352
  Citér Rookie1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24.07.17 kl. 14:26
Es tech i Holsted har tidligere renoveret Suzuki bagdæmpere for mig, selvom det ikke skulle være muligt..Og ja det er på høje tid..Som Søren siger, husk forenden. Så har du balance i cyklen..
Vh Paw G Kristensen
TKD medlem

Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24.07.17 kl. 18:17
Forenden får nye progressive fjedre fra Hyperpro uanset hvad.
Ja, det er alligevel noget af en forskel, så er det vist ved rette tid at få monteret et en komplet ny dæmper. Der skal helt sikkert hilses på nogle grus-og jordveje, når de nyere dæmpere er monteret, og lidt sjovere dæk.

Tak, det er spørgsmålet om det egentlig kan betale sig at få dem renoveret, hvis en ny dæmper koster 2300.
Til top
Claus Borop Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 11.10.11
Beskeder: 67
  Citér Claus Borop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24.07.17 kl. 20:14
En kvalitetsdæmper, öhlins, Wilberts ect, koster nok lidt mere.
Til top
Casper Se Drop Down
TKD medlem
TKD medlem

Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24.07.17 kl. 20:42
Ja, det var måske også lidt lavt sat. Men er YSS, Hyperpro og Hagon no-go??
Til top
tommerup Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 04.11.04
Land: DK 5690
Beskeder: 1919
  Citér tommerup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25.07.17 kl. 11:46
Hyperpro og Wilbers er ok til prisen. Som regel meget bedre end de gamle originale...
Øhlins og WP er lidt mere toppen af poppen.. YSS har jeg ikke erfaring med.
Men som regel får du hvad du betaler for...
MVH Pauli.

Dirt roads rule!!

BMW R80G/S = Back To Basic
R12000 GS RallyX = Oohh Yeeaaahh
Til top
 Besvar Besvar     Skift til mobilversion Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down