Formand
Jesper Madsen
Ténéré Klub Danmarks logo Næstformand
Dorte Petermuss

Forum Start Forum Start >Tekniske spørgsmål >MC-spørgsmål
  Aktive emner Aktive emner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Honda XR650R frem for...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne Funktioner Emne Funktioner
Daugaard Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Medlem siden: 08.05.17
Status: Offline
Beskeder: 19
  Citér Daugaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Honda XR650R frem for...
    Sendt: 12.06.17 kl. 12:46
 Hej,
 Jeg har bildt mig selv ind, at jeg skal skifte min Africa Twin (RD04) med alt rejse tilbehør og min Xr600R ud med en XR650R, som jeg så med tiden vil lave lidt mere hen ad en KTM 640 Adventure. Jeg har kun prøvet en XR 650 R i dårlig stand, dvs. halvfladt fordæk, meget blødt bremsegreb og tomgang på ca. 3000o/min, men det til trods, føltes den som en motorcykel, jeg godt kunne holde ud at køre til alm. hyggekørsel. Dvs. 85% asfalt, resten skov og grus.  Jeg synes den virker lidt mere stabil end 600 versionen. Jeg er klar over, det er en helt andet type en min AT, men det er jo også en del af grunden til jeg ønsker en udskiftning? Hvad er jeres erfaringer?
 Mvh. Daugaard

Til top
Ras M Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 05.03.15
Land: DK 1750
Beskeder: 45
  Citér Ras M Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.06.17 kl. 14:09
Hej Daugaard
Hvis du vil bygge en XR650R om til en KTM640, var det så ikke en idé at starte med en 640? :)
Eller er du nærmere ude i bare at smide en større tank på en XR650R?
Dbh
Rasmus
Husaberg FE570 Rally
Team Norsemen Adventure Riders
www.norsemenadvriders.com
Til top
Daugaard Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Citér Daugaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.06.17 kl. 16:04
Ja, større tank, lille vindskærm og så et 12v udtag til GPS. Jeg kan godt lide kick starter elementet, og der er også stor vægtforskel på de to, selv med større tank, går jeg ud fra. Honda´en er nok ikke så glad for oppakning, men det har jeg vurderet med i overvejelserne. Men jeg har også kigget meget på KTM´en. Jeg er dog lidt forurenet af at være udlært på et værksted med hovedsagelig japansk mekanik.
 Men det bedste er vel nok at prøve en af hver, inden jeg tager beslutningen...?
Til top
Blaest Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Medlem siden: 01.06.08
Land: DK 6270
Beskeder: 330
  Citér Blaest Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.06.17 kl. 20:33
Hvad vejer en XR? Så vidt jeg kan google mig til er det ca. 130-135kg uden benzin
Jeg mener en SXC vejer ca. det samme - men det er jo godt nok ikke en Honda :-)
Mvh
Johnny Wind

KTM LC4 SXC 625 2005
KTM LC4 EGS 620 1997 [solgt]
Suzuki DR 650 R Dakar 1991 [solgt]
Suzuki RMZ 450 2006 [solgt]
Aprilia Pegaso 650 GA 1995 [solgt]
Til top
Daugaard Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Citér Daugaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.06.17 kl. 20:42
 En alm. SXC vejer sikkert noget nær det samme, med mindre den har el-start?! Men KTM Adventure vejer vist 158kg tørvægt. Det er jo heller ikke meget i forhold til AT... Men ja, én ting er data, noget helt andet er at prøve dem i virkeligheden.

Til top
Jens Eskildsen Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 22.06.08
Land: DK Vestjylland
Beskeder: 2229
  Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.06.17 kl. 22:20
Hvor mange kilometer kører du ish? Synes det ville være synd at slide en xr650r op på landevejen..
Yamaha - Revs your heart

90% of your maintenance, is because of 90% of your maintenance.
Til top
Daugaard Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Citér Daugaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.06.17 kl. 22:29
Sidste år nåede jeg 10.000,- men i år er indtil videre kun blevet til 1500km på af familieforøgelse. Jeg har læst om en, der har kørt 85.000km på sin, på alle mulige vej typer også motorvej, og det var med et til to olieskift om året, så vidt jeg husker.
Til top
Ben Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Medlem siden: 27.02.09
Land: Australien
Beskeder: 265
  Citér Ben Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13.06.17 kl. 05:25
Jeg har kørt begge to (XR650R og SXC, begge to sat op til ørken rally) og synes ikke der er den kæmpe forskel mellem dem.  Selvfølgelig har SXC'en elstart, men hvis du er en rigtig mand er det lige meget (ærlig talt er en XR nemt at starte hvis den er tunet ordentlig).

Men jeg vil sige at jeg tror KTM'en er lidt mere gejlet fra fabrikken, hvor imod der skal skrues lidt mere på Honda'en for at få det op på sammen niveau (hjul/fælge, karb, affjedring, osv.)  Honda'en virker mere skudsikkert i konstruktion, men muligvis var jeg bare uheldig med min KTM.

Kort sagt, prøve dem begge og vælge den i den bedste stand, eller til den bedste pris.  Om det er en XR eller SXC er underordnet synes jeg.

Bygger rally cykel... igen.
Til top
Daugaard Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Citér Daugaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13.06.17 kl. 08:02
Citat: Ben

Jeg har kørt begge to (XR650R og SXC, begge to sat op til ørken rally) og synes ikke der er den kæmpe forskel mellem dem.  Selvfølgelig har SXC'en elstart, men hvis du er en rigtig mand er det lige meget (ærlig talt er en XR nemt at starte hvis den er tunet ordentlig).

Men jeg vil sige at jeg tror KTM'en er lidt mere gejlet fra fabrikken, hvor imod der skal skrues lidt mere på Honda'en for at få det op på sammen niveau (hjul/fælge, karb, affjedring, osv.)  Honda'en virker mere skudsikkert i konstruktion, men muligvis var jeg bare uheldig med min KTM.

Kort sagt, prøve dem begge og vælge den i den bedste stand, eller til den bedste pris.  Om det er en XR eller SXC er underordnet synes jeg.

Tak for input! Jeg har samme opfattelse af de to motorcykler, dog kun baseret på hvad tidligere ejere har skrevet om dem på advrider.com. Som nævnt tidligere, tiltaler kick-starter elementet mig også. Der er selvfølgelig noget komfortabelt over "trylleknappen", men som du siger, hvis den er rigtigt justeret, skal den kunne sparkes i gang i 1. el. 2. forsøg.
 Jeg må holde øje med, hvornår der kommer nogen til salg i DK, ellers tager jeg chancen og importerer, tror jeg.
Til top
T. Brun Se Drop Down
Bestyrelsen
Bestyrelsen

Medlem siden: 02.04.06
Land: DK 3230
Beskeder: 500
  Citér T. Brun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13.06.17 kl. 14:11
Så er det nu! Anders Sørensen 1
Thomas
Rather dead and cool, than alive and uncool
KTM 525 EXC
Til top
Per C. Se Drop Down
Admin-gruppen
Admin-gruppen

Medlem siden: 13.09.13
Land: Denmark
Beskeder: 355
  Citér Per C. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13.06.17 kl. 23:20
XR650r har en pudsig ergonomi så gardehøje flotte mandfolk står pivdårligt på den, selv med styrforhøjer.

SXC'eren er en pladevibrator med hjul...

Du er nødt til at prøve dem begge - de vejer stort set det samme og har ca samme HK.

Men kun den ene er en KTM.......valget er let ! 
Til top
Daugaard Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Citér Daugaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14.06.17 kl. 09:36
Citat: Per C.

XR650r har en pudsig ergonomi så gardehøje flotte mandfolk står pivdårligt på den, selv med styrforhøjer.

SXC'eren er en pladevibrator med hjul...

Du er nødt til at prøve dem begge - de vejer stort set det samme og har ca samme HK.

Men kun den ene er en KTM.......valget er let ! 

Skal jeg tolke det som, at det er KTM, der er den fedeste? Jeg har ikke nogen erfaring med det mærke, men har læst lidt om, der kan være nogle uheldige modeller i mellem. Og at man kan med fordel kan vælge dem med High-Flow motoren fra 2003 og frem!?
 Jeg er selv 190cm så ryger vel ca. garder kategorien...Afro
Til top
Per C. Se Drop Down
Admin-gruppen
Admin-gruppen

Citér Per C. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14.06.17 kl. 10:32
Det skal tolkes, som at du nu kender min præference.

Du er nødt til at prøve begge IMHO.

Held og lykke og husk at melde dig ind i Tenere.dk :-)   
Til top
Daugaard Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Citér Daugaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14.06.17 kl. 15:49
 Jamen det bliver jo snart nødt til :) Tak for feedback!
Til top
Buller Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Medlem siden: 31.01.09
Land: DK, Nordjylland
Beskeder: 351
  Citér Buller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14.06.17 kl. 17:27
Hvis du kan nøjes med kick som du skriver... Så ville jeg nappe en XR...
Har selv haft en, og har også prøvet KTM'erne... Du skal på en 625 for at kunne følge med en XR650R... Nu har jeg nok startet en religionskrig...men min XR600 som jeg har nu kører lige op med en 640...
Bare uden vibrationer... Men ja...du skal selvfølgelig prøve de forskellige...og du kan helt sikkert finde både en god og en dårlig i begge mærker...
MVH.Peter
EXC 300 røgmaskine
XR600R 98'
Til top
Daugaard Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Citér Daugaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14.06.17 kl. 20:49
 Jeg kan godt nøjes med kick. Min største bekymring med XR´en, er den stabilitet på asfalt, ved hastigheder over hundrede. Jeg har også en XR600R, og den kan hurtigt blive nervøs på en hullet asfaltvej. Men ja, endnu engang, det skal prøve i den virkelige verden.
Til top
Buller Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Medlem siden: 31.01.09
Land: DK, Nordjylland
Beskeder: 351
  Citér Buller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14.06.17 kl. 21:18
Synes min 650 var super stabil...også ved alt for høj fart på knopdæk...den render stærkt sådan en...:-)
Min 600 er knap så stabil...men kører også på crossdæk med langt mellem knopperne...
MVH.Peter
EXC 300 røgmaskine
XR600R 98'
Til top
Daugaard Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Citér Daugaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14.06.17 kl. 21:43
 Jamen, det var jo lige det jeg havde håbet på at høre. Så er det næsten bare at finde en 650r og komme af med de andre. :)
Til top
Per C. Se Drop Down
Admin-gruppen
Admin-gruppen

Citér Per C. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14.06.17 kl. 22:58
Lad os høre hvad du ender med.
Til top
Daugaard Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Citér Daugaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15.06.17 kl. 07:53
Jeg skal nok vende tilbage med en opdatering!Computer1
Til top
 Besvar Besvar     Skift til mobilversion Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down