Formand
Jesper Madsen
Ténéré Klub Danmarks logo Næstformand
Dorte Petermuss

Forum Start Forum Start >Arrangementer >Arrangements diskussion
  Aktive emner Aktive emner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Polenstur

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne Funktioner Emne Funktioner
jesperm Se Drop Down
Formand
Formand

Medlem siden: 06.11.07
Land: DK 4200
Status: Offline
Beskeder: 211
  Citér jesperm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Polenstur
    Sendt: 11.06.17 kl. 15:58

Vi er en lille flok, der tager til polen hvert år, som gerne vil vise rundt i det område vi tager til.
Der bliver udbudt 10 pladser. Turen er ikke for Nybegyndere, du skal have en hvis erfaring og kunne klare dig selv, vi har ingen følge bil med, så div. stumper slanger, ekstra bremse/koblingsgreb og lign. er en nødvendighed, ligeledes er rigtige knopdæk. Kan din mc ikke laves er det nødvendigt at du selv har noget vejhjælp eller kaskoforsikring. Vi hjælper det vi kan, men hvis mc er død, bliver vi til vi ved at hjælpen er på vej og så bliver du efterladt. Vi står ikke 18 mand og kikker på en død mc.

Det var alt det alvorlige. Skoven vi kører i er ca. 50x100km så der er masser af plads.Der er en del sand strækninger i skoven, så der bliver noget at få lært, derudover er det meget små skovspor med store huller så hastigheden er ikke så høj. Tillgengæld mere teknisk kørsel, der er en del sand bakker at lege på. Vi plejer at køre efter morgenmaden, så spise på restaurant til frokost, og så køber vi ind til rugbrødsmadder til aften. Vi plejer at være ude og køre en 8-10 timer hver dag, men der er godt med kaffe pauser, vi må jo ikke glemme at hygge ;o). Vi skal bo på et lille skov hotel 2 mand i hvert værelse med eget bad.
Turen starter og slutter ved hotellet i polen. Der er nogen der kører i bil derned og der er nogen af os der tager færgen, Ystad - Swinoujscie aftenen før og så kører offroad derned. På hjem turen tager vi Rostock - Gedser for at kunne være hjemme søndag aften.
I skal være velkommen til følges med os, skriv i tilmeldingen vad i vil så vi får bestilt biletter til samme færge.
Hjemturen er ren motorvej, der må de små cykler starte lidt før eller tage en senere færge, men det tager vi til den tid. Bare de er indforstået med det.
Jeg tror det var det meste, er der spørgsmål, skriv i tråden eller til mig.

hygge Jesper
jesper m
R100GS
Til top
Peter M Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 16.10.03
Land: DK
Beskeder: 787
  Citér Peter M Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11.06.17 kl. 17:01
Det lyder super fedt. 

Har du et bynavn eller adresse på hotellet i Polen? Jeg er lige ved at kigge på logistikken. 
XT600 43F 1985
Til top
jesperm Se Drop Down
Formand
Formand

Citér jesperm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11.06.17 kl. 18:02
waypointet her er på hotellet     UTM format  33 U 546872 5844672
jesper m
R100GS
Til top
Droes Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 09.07.15
Beskeder: 31
  Citér Droes Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.06.17 kl. 21:04
Hej Jesper.

Mega fed tur!

Jeg skal "desværre" til Romænien samtidig...

Men her i Juli skal jeg på en anden tur og har kigget på dit waypoint i sovsen..
- Ser fedt ud!

Vi tager også færge til Swinoujscie og skal sydpå...
Måske du kan hjælpe med en fed rute?
- Du skriver jo selv i kører offroad hele vejen derned... :-)

På forhånd tak.

Yamaha XT 600 Z 34L Ténéré 1984 :) "R.I.P"

KTM 250 Exc-F. Enduro.

Yamaha XT660Z Ténéré. Adventure!

Yamaha RD350LC. Hahahaha
Til top
Peter M Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 16.10.03
Land: DK
Beskeder: 787
  Citér Peter M Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14.06.17 kl. 13:10
Er der offroad lige fra man står af færgen eller hvordan? 
XT600 43F 1985
Til top
jesperm Se Drop Down
Formand
Formand

Citér jesperm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14.06.17 kl. 18:12
40-50km fra færgen starter grus vejene og så er der vel  ca. 200km skov, grus og småveje
jesper m
R100GS
Til top
330D Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 09.04.12
Land: DK-6094 Hejls
Beskeder: 234
  Citér 330D Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22.06.17 kl. 14:12
Det gik dælme hurtigt med at få det arrangement fyldt op, eller også var jeg langsom, 1 af to 1018

Skulle man være så heldig at der bliver plads tænker jeg at køre i bil derned med knallerten, er der et "safe spot" at stille sådan en svend (bil uden den stjæles) i nærheden af hotellet ?
Mvh Jørgen Henriksen
2007 Yamaha WR 450 F
2004 GasGas EC 450
2004 KTM Adventure S LC8

May the force be with you :)
Til top
Jens Eskildsen Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 22.06.08
Land: DK Vestjylland
Beskeder: 2229
  Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22.06.17 kl. 20:42
Bil kan stå ved "hotellet", der overnattede maskinerne også.
Yamaha - Revs your heart

90% of your maintenance, is because of 90% of your maintenance.
Til top
OmanMikkel Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 05.08.13
Beskeder: 23
  Citér OmanMikkel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22.06.17 kl. 23:02
Hej JEsper
Måske dumt spm. her  
De 1200,- det er bare hotellet ikke. ? Færgen betaler vi i Ystad ?

Glæder mig allerede :-)

Mikkel
Til top
Jens Eskildsen Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 22.06.08
Land: DK Vestjylland
Beskeder: 2229
  Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23.06.17 kl. 23:15
Yebs, transport derned er egenbetaling :)
Yamaha - Revs your heart

90% of your maintenance, is because of 90% of your maintenance.
Til top
 Besvar Besvar     Skift til mobilversion Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down