Formand
Jesper Madsen
Ténéré Klub Danmarks logo Næstformand
Dorte Petermuss

Forum Start Forum Start >Tests/erfaringer >GPS-enheder
  Aktive emner Aktive emner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

GPSmap 64s vs. ???

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne Funktioner Emne Funktioner
Peter M Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 16.10.03
Land: DK
Status: Offline
Beskeder: 851
  Citér Peter M Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: GPSmap 64s vs. ???
    Sendt: 22.01.17 kl. 13:58
Jeg havde for en del år siden en Garmin 60CSx, som fik en ny "ejer" i forbindelse med et indbrud i en bil. 

Jeg er nu på udkig efter noget nyt legetøj og overvejer om jeg skal prøve en 64s, da den efterhånden er kommet ned i en fornuftig pris:

Er der nogen der ved om de topo kort indeholder veje, og kan bruges til normal navigation, eller skal man have et city-navigator kort? 

Er der nogen der har erfaring med dette monteringsbeslag? 
Er det beslag stabilt nok til MC brug, eller er man tvunget ud i en forkromet Touratech løsning?

Er 64s en fornuftig GPS til mc/offroad brug, eller er der en anden man hellere skal gå efter? 
Jeg har læst lidt rundt på nettet, og den får lidt kritik for at der ikke er et vandtæt 12V stik i den, som på 60CSx. Dette ser jeg dog umiddelbart ikke som noget problem, da jeg ikke har batteri på mine cykler, og sikkert alligevel ikke ville få taget mig sammen til at trække strøm til den. 
XT600 43F 1985
Til top
stig Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 20.10.12
Land: 7000
Beskeder: 397
  Citér stig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22.01.17 kl. 15:21

Jeg har selv købt en 64 ST til afløsning for min 60CSX.

Jeg har Top kortet til 64 ST men til det kørsel jeg køre på grus og mark veje er det kort alt for detaljeret og ikke anvendelig til mit brug de stiger et altfor små og mest til noget MTB og vandre tur.

De kort jeg bruger er Open street map og open street map MTB, MTB kortet er super til grus og markveje samt små stiger hvor i mod jeg bruger Open steet map til A til B navigation.

Det med strøm stikke har jeg også været meget nevøs for da jeg stort se altid har strøm sat til når jeg er på tur, og jeg er ikke typen som bliver hjemmen hvis det regner.

Havde lidt problemer med strøm tilslutningen på et tids punkt , men havde ikke tid til at fejl finde rigtig , da jeg skulle på en længer tur kort til efter, så jeg skiftet det USB stik jeg brugte til forsyning og selve UBS kablet samt at jeg gav stikket i GPS en skud kontakt spray, og har ikke haft problemer side selv om jeg har kørt en hel del i regn siden så, også over flere timer.

Jeg har købt et RAM mount til monteringen og det funger optimalt selv om jeg stadigvæk syndes dette dyrt.

Grafikken er blevet betydelig beder på 64 kontra en 60 og der er kommer nogle nye funktioner så som profiler som jeg ikke ville undvære.

Hvis jeg skulle købe i dag igen blev det helt sikker en 64 st igen

jeg har lavet en mindre gennem gang som kan ses her

https://www.youtube.com/watch?v=8Ubtyp94aC8&t=158s

Hvis du gerne vil prøve at trykke på en 64 st får købet så kikker du bare forbi

dress for the slide not for the ride
Til top
Peter M Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Citér Peter M Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22.01.17 kl. 16:34
Tak for svaret. 

Så vidt jeg kan se, er der ikke anden forskel på 64s og 64st end 4 vs 8 GB intern hukommelse? 
4 GB skulle vel være rigeligt, når der også er plads til et micro SD kort, hvis man vil udbygge hukommelsen? 
XT600 43F 1985
Til top
stig Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 20.10.12
Land: 7000
Beskeder: 397
  Citér stig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22.01.17 kl. 18:43

Menu i de to er meget ens men 64 er en opdateret 62 & 60

60CSX

Waypoints 1000 stk

Ruter 50 stk

256 farve display

Spor 20 stk

2 akslet kompas

64ST

Waypoints 5000 stk

Ruter 200 stk

65k display

Spor 200 Stk

Hvis man køber original batter pakke skulle man kunne oplade den i gps når den er til sluttet ekstern strøm

Glonass

Bluetooth

Photo navigation

Picture viewer

BirdsEye Satellite Imagery compatible

Unit-to-unit transfer

Smart Notifications

Live Tracking

3 akslet kompas

Mulighed for at lave profiler (skift mellem forskellig kort / opsætninger meget hurtig )

64 st arbejder også meget hurtigere end en 60, hvis man installere et Topo en 60 så er den mærket af det og opdateringen af korten kan give problemer med stor zoom nivo, hvor 64 ikke lader sig mærke med at man bruger Topo kort.

Og så læser jeg lige dit indlæg en gang til for at se om jeg har svaret på alt det du spøger om og ser at du spurgte på forskellen på 64S og 64ST og ikke 60CXS og 64 ST.

4 GB er riglig med plads og går det helt galt så smider du bare et SD kort i kan ikke lige huske grænsen men jeg har et 16 GB i min og det får jeg ikke lige fyldt foreløbig

dress for the slide not for the ride
Til top
Peter M Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Citér Peter M Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24.01.17 kl. 22:49
Tak for svaret. 

Så må jeg hellere få købt sådan en hjem. 

Der er ikke umiddelbart andre modeller man hellere skal gå efter? 

XT600 43F 1985
Til top
Rookie1 Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 26.12.03
Land: DK 8700
Beskeder: 1381
  Citér Rookie1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25.01.17 kl. 08:48
Der er også en del der bruger Etrex modellen, har dog ikke selv erfaring med den..Er stadigt glad for min gamle 60`er :-)
Vh Paw G Kristensen
TKD Medlem...

Medlem siden: 25.07.17
Land: 2730
Beskeder: 141
  Citér PH1972 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.04.18 kl. 17:44
Øv!! Den Garmin csx60 jeg havde købt har en defekt batteripol.. Den slukker, hvis jeg trykker og klemmer på batteridækslet.
Med ekstern strøm forbliver den tændt.
Jag kan med en lup se en revne øverst i den venstre batteripol, lige hvor den bukker. Det giver desværre dårlig forbindelse.
Nu må jeg så enten rigge 12V cigarstik på min MC, eller købe en anden Garmin, da jeg jo også har den der touratech holder på styret...

Pis.
Man lever så længe man lærer... :)
Til top
Majland Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 29.10.03
Land: DK 9632
Beskeder: 1189
  Citér Majland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.04.18 kl. 21:19
Du kan også bare reppe 60'eren

De 2 flapper fra batterierne trykker bare ned på printet. Første gang jeg skilte min den første ad bukkede jeg bare blikket lidt så det trykkede hårdere. Anden gang knækkede det og jeg loddede en ledning på istedet. Det er et par år siden og har kørt en del mtb med den siden 

Anders Majland
1988 Yamaha XT600Z Ténéré [Solgt] - Gyngehesten
1994 Yamaha XTZ750 Super Ténéré [Solgt] - Pakæslet
2011 Yamaha XT660Z ABS Ténéré - Ponyen
Blog
Til top
PH1972 Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Citér PH1972 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13.04.18 kl. 06:33
Jaså.
Men så må jeg i gang med loddekolben. Det er da forsøget værd.

Majland, var den svær at skille ad? Noget man lige skal være obs på?
Til top
T. Brun Se Drop Down
Bestyrelsen
Bestyrelsen

Medlem siden: 02.04.06
Land: DK 3230
Beskeder: 556
  Citér T. Brun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14.04.18 kl. 09:59
60eren er lidt følsomme over for rystelser, så du skal sørge for at dit beslag er gummiophængt.
Jeg fik engang spændt mit beslag lidt for stramt, så hvert gang KTMen kom op i omdrejninger, gik GPSen ud 😬😊😊
Thomas
Rather dead and cool, than alive and uncool
KTM 525 EXC
Til top
PH1972 Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Citér PH1972 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16.04.18 kl. 21:37
Nåh, men jeg fik den forbi elektronikværkstedet og det viser sig at de skruer der sidder i siderne er spændt over gevind og det har skabt løse forbindelser på printet, der hvor batteristrømmen skal være.
Så nu kan den også slukke spontant selvom der er konstant strøm på..

Må spare op til en 64S som er på tilbud lige pt...
Til top
Majland Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 29.10.03
Land: DK 9632
Beskeder: 1189
  Citér Majland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17.04.18 kl. 11:39
Citat: PH1972

Jaså.
Men så må jeg i gang med loddekolben. Det er da forsøget værd.

Majland, var den svær at skille ad? Noget man lige skal være obs på?

Ja der også noget lim-agtigt som en del af vandtætningen ved antenne - men og har haft en smule fugt i displayet efterfølgende (efter timer i silende regn)

Men den virker stadigt ,,,,
Anders Majland
1988 Yamaha XT600Z Ténéré [Solgt] - Gyngehesten
1994 Yamaha XTZ750 Super Ténéré [Solgt] - Pakæslet
2011 Yamaha XT660Z ABS Ténéré - Ponyen
Blog
Til top
 Besvar Besvar     Skift til mobilversion Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down