Formand
Jesper Madsen
Ténéré Klub Danmarks logo Næstformand
Dorte Petermuss

Forum Start Forum Start >Tests/erfaringer >Motorcykler
  Aktive emner Aktive emner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha XT660Z ABS

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne Funktioner Emne Funktioner
Majland Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 29.10.03
Land: DK 9632
Status: Offline
Beskeder: 1188
  Citér Majland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03.11.18 kl. 19:29
Stikket til min GPS var blevet ustabil. Nogen gange ville den godt lade, nogen gange ville den ikke og nogen gange gik den i PC mode.

Et mini USB stik har 5 forbindelser hvor de 4 bruges til power og data. Det 5'te bruger GPS'en til at måle hvad den er tilsluttet til.

Hvis pin 4 ikke har forbindelse antager den en pc forbindelse hvor en forbindelse mellem pin 4 og pin 5 angiver hvor meget strøm den må trække. 18kOhm for 1A og kortsluttet eller 22kOhm for 500mA

Men et mini USB stik er noget lort i det fri så det undrer mig ikke at det gik til. Jeg var så ved at købe et tilfældigt 90 grader (UP-angled) mini usb stik på et kabel og lodde på. Men da det jeg ikke kunne være sikker på at der var mere end 4 ledere i kablet endte jeg med at bestille et nyt kabel og spændingsregulater ved Garmin.

Til 249,- incl porto gad jeg ikke rode for meget med det (Serial Data/Power Cable 010-11131-00)

Strømforsyningsdelen er væsenligt mindre end den gamle jeg havde placeret i højre kåbeside. 

Den er så bare stripset fast i cockpit og forbundet direkte til diagnosestikket med en 2A sikring fra den gamle strømforsyning. Jeg kan bedre lide auto-sikringer end den glassikring der var på den nye ledning.

Data delen har jeg ikke noget at bruge til så de er blevet isoleret først enkeltvis med krympeflex og så med yderligere en muffe omkring.

Den ekstra sort ledning der går til sikringen er den der trækker relæet i højre kåbeside til ekstra lys og varmehåndtag.

Anders Majland
1988 Yamaha XT600Z Ténéré [Solgt] - Gyngehesten
1994 Yamaha XTZ750 Super Ténéré [Solgt] - Pakæslet
2011 Yamaha XT660Z ABS Ténéré - Ponyen
Blog
Til top
 Besvar Besvar     Skift til mobilversion Besvar Side  <12

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down