Formand
Jesper Madsen
Ténéré Klub Danmarks logo Næstformand
Dorte Petermuss

Forum Start Forum Start >Tests/erfaringer >Diverse MC relaterede ting
  Aktive emner Aktive emner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vinterkørsel, erfaringer, tips og tricks.

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne Funktioner Emne Funktioner
XT Bandit Se Drop Down
Bestyrelsen
Bestyrelsen

Medlem siden: 01.06.11
Land: Dk 4040
Status: Offline
Beskeder: 272
  Citér XT Bandit Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31.01.13 kl. 08:38
Ja det er sku kreativt men rigtig god ide jens og det virker... havde tænkt nogenlunde det samme da jeg kører hele året. Selvom mit problem var fingerne trods varme i håndtaget og styrluffer. Fik bestilt nogen Held vinterhandsker som kom i fredags og ja nu er vejret slået over men det skal man jo ikke brokke sig over...
Kim XT Bandit
Yamaha XT 600E årgang 2000
Yamaha XT 660X årgang 2007
Proud member of Thuhej dreamteam 2012
Til top
Jens Eskildsen Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 22.06.08
Land: DK Vestjylland
Beskeder: 2311
  Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01.02.13 kl. 17:17
Jeg kan ikke finde mere ledning, men se om der er noget at finde ved at søge på: "30awg teflon wire silver plated" Jeg tror jeg var heldig at finde én der bare skulle af med det sidste.

Batteriet var dette: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140906687501 (bemærk du skal bruge en lader der specifikt kan lade lithiumbatterier, du må heller ikke lade batteriet fra motorcyklen)

Der er rigtigt mange andre løsninger mht ledning og batteri, kun fantasien sætter grænser.

Har man en cykel med en god stator, eller bruger man ikke en masse "ekstra strøm" på varmehåndtag mm, så ville jeg købe rigeligt med ledning, og så lave så man kan justere skidtet op og ned i styrke efter behov. Det er super sjovt at lege med den her slags.
Yamaha - Revs your heart

90% of your maintenance, is because of 90% of your maintenance.
Det er aldrig for sent at have en god barndom
Til top
Johnny Norrild Se Drop Down
TKD medlem
TKD medlem

Medlem siden: 09.08.05
Land: DK 2930
Beskeder: 1501
  Citér Johnny Norrild Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02.02.13 kl. 17:14
Den her tråd er nok den sjoveste igennem rigtig mange år. Fedt i deler ud af alverdens underligste påfund.
BACK IN BLACK ;-)
Til top
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01.03.13 kl. 23:27
Nu tunede jeg sq min varmejakke. Cool2

Jeg klippede ledningen der varmer jakken op, midt over og kørte de 2 stykker i paralle. Nu er jakken 4 gange kraftigere, svarende til omkring 120w. Effektmæssigt er det kraftigere end langt de fleste loddekolber. De fleste af os kan nok relatere til at sådan en bliver relativt varm =)

Der er så monteret en lille fræk lysdæmper (ligesom en fancy lampe man kan skrue op og ned for lysstyrken på) med tilhørende fjernbetjening, hvilket gør at man kan skrue op og ned for jakken efter behov, uden at skulle rode med selve jakken.

Jakken kan stadig både køre på batteri, eller med strøm direkte fra cyklen, så den er fortsat super alsidig.

Glæder mig til at få testet konceptet. Her er en lille video hvor jeg leger med fjernbetjeningen, multimeteret er sat i serie, og viser dermed ampereforbruget. Det er ikke just actionpacked video, det er mere bare for at vise konceptet:

Yamaha - Revs your heart

Til top
Modvind Se Drop Down
Deaktiveret
Deaktiveret

Medlem siden: 21.11.13
Land: 7700
Beskeder: 9
  Citér Modvind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29.11.13 kl. 21:45
Hvilken kædespray bruger I som også bruger maskinen om vinteren? Synes de forskellige kædesprays jeg har haft til min sommer maskine er ret tynde og forsvinder hurtigt på denne årstid.
Til top
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29.11.13 kl. 22:29
Bruger som regel bare motorolie, der skal smøres lidt oftere end med en tyk kædespray, til gengæld virker det umiddelbart bedre til at holde kæden rustfri, specielt når der f.eks saltes.

Når jeg bruger kædespray er det de store flasker procycle kædespray fra Louis.
Yamaha - Revs your heart

Til top
Majland Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 29.10.03
Land: DK 9632
Beskeder: 1183
  Citér Majland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30.11.13 kl. 12:56

Citat: Modvind

Hvilken kædespray bruger I som også bruger maskinen om vinteren? Synes de forskellige kædesprays jeg har haft til min sommer maskine er ret tynde og forsvinder hurtigt på denne årstid.

Motorsavs olie klistrer lidt  bedre til kæden end ren motorolie - men er stadig nemt at rengøre.

Så på en med kødesmører og derudaf :-)

PS har pumpe og elektronik fra McCoi tilovers fra min xtz750. Havde ikke tid til at afmonteret tank mm, men elektronikken og pumpen var også de dyre stumper. Se http://mccoi.de   Jeg havde lidt travlt til at finde et sted at montere den skjult på ponyen så der røg en scottoiler på istedet. Indtil videre har den bestemt ikke været bedre ...

Anders Majland
1988 Yamaha XT600Z Ténéré [Solgt] - Gyngehesten
1994 Yamaha XTZ750 Super Ténéré [Solgt] - Pakæslet
2011 Yamaha XT660Z ABS Ténéré - Ponyen
Blog
Til top
OleG Se Drop Down
Deaktiveret
Deaktiveret

Medlem siden: 03.07.06
Land: Djursland
Beskeder: 245
  Citér OleG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01.12.13 kl. 00:06
Jeps, motorsavsolie virker.

Istedet for noget automatisk eller semi-automatisk smøreapparat bruger jeg noget så oldnordisk som en smørekande.

Tænd motoren og lad knallerten stå på støttebenet. Knæl ned på venstre side af maskineriet og vip baghjulet af jorden ved at trække i styret med venstre hånd. Hug så maskinen i 1. gear (glem alt om koblingen, bare gør det...) med højre hånd og nu ruller baghjulet og kæden (naturligvis) rundt stille og roligt lige ved siden af dig. Grib fat i smørekanden, som du har husket at stille behændigt til højre for dig selv, og giv så kæden en passende portion olie.
Husk at rykke den i frigear inden du stiller den ned på baghjulet igen :-)

Det hele tager ikke mange sekunder og klares meget nemt ene mand.

Det virker også om sommeren..

Mvh OleG
XT 550 '82
Til top
Majland Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 29.10.03
Land: DK 9632
Beskeder: 1183
  Citér Majland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01.12.13 kl. 20:22
Det er nemt at smøre manuelt hjemme. Men dur jo ikke til længere ture... Da jeg kørte vinterkørsel var der typisk 450km fra hjem til hjem
Anders Majland
1988 Yamaha XT600Z Ténéré [Solgt] - Gyngehesten
1994 Yamaha XTZ750 Super Ténéré [Solgt] - Pakæslet
2011 Yamaha XT660Z ABS Ténéré - Ponyen
Blog
Til top
OleG Se Drop Down
Deaktiveret
Deaktiveret

Medlem siden: 03.07.06
Land: Djursland
Beskeder: 245
  Citér OleG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01.12.13 kl. 21:28
Der er vist langt mellem dem, der gider køre 225 km på arbejde. Og endnu færre der gør det på motorcykel om vinteren.
Men for de få der gør, er det selvfølgelig fint med en automatisk kædesmører.

Jeg har set mange fumle ubehjælpsomt med en spraydåse og endda være nødt til at være to mand om at få smurt kæden. Én til at spraye og én til at dreje rundt på baghjulet.
Og så tager en to-mands kædesmøring som regel længere tid end det tog mig lige at skrive den lille en-mands vejledning :-)
Mvh OleG
XT 550 '82
Til top
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29.01.14 kl. 20:08
Hej alle, nu er der ikke sket noget i et par måneder, til trods for rigtigt lækkert vintervejr her på det sidste.

Der må være nogle der kan slå dette sørgelige billede, med sne der kun lige akkurat dækker asfalten. Ole, har du ikke pendlet rundt i knøhøj puddersne på det sidste?

Yamaha - Revs your heart

Til top
johni Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 18.09.12
Land: dk 6933
Beskeder: 21
  Citér johni Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30.01.14 kl. 21:14
Jer der køre med hjemmelavet pigdæk (skruer) ,køre i med slanger i eller?
Johni kristensen
xt 600
vmax
Til top
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30.01.14 kl. 21:41
Jeps 
Yamaha - Revs your heart

Til top
Esbenboll Se Drop Down
Deaktiveret
Deaktiveret

Medlem siden: 14.08.07
Land: DK 5000
Beskeder: 579
  Citér Esbenboll Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06.02.14 kl. 12:19
Snekæde til MC..... smart
http://www.adventureguide.co.nz/articles/12/39/motorbike-snow-chains.php
Esben Bøll

Hurra for forbuds danmark!!.....

Honda XR650R Offroad/Motard 2002
Honda XL350R Motard Trim 1985
Til top
krusefix Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 29.01.08
Land: Danmark 7183 Randbøl 7183
Beskeder: 668
  Citér krusefix Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23.11.15 kl. 07:05
Hva så! Fik i ikke sne på sjælland her i weekenden? 
Mvh Søren.
Yamaha xtz 660 92
Det er aldrig for sent at give op.
Til top
T. Brun Se Drop Down
Bestyrelsen
Bestyrelsen

Medlem siden: 02.04.06
Land: DK 3230
Beskeder: 542
  Citér T. Brun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23.11.15 kl. 09:31
Jo for pokker. 
Var lige ude og lege lidt på Trialcyklen 
Det er super let at Powerslide 1304

Thomas
Rather dead and cool, than alive and uncool
KTM 525 EXC
Til top
teacher Se Drop Down
Deaktiveret
Deaktiveret

Medlem siden: 26.10.08
Land: dk holbæk
Beskeder: 95
  Citér teacher Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23.11.15 kl. 19:01
http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-tilbehor/Styling/Bilsadeovertrak/Varmesade-2000033358/
bruger ca 2 amp. varmer meget fint.nemt at fastgøre i en trøje
2 af dem serieforbundet er gode at have under soveposen når det er koldt
janBulb
XT600Z 88 hvid
R80GSPD hvid/blå
CIAO    69 orange
DNEPR 750 2WD sort
Til top
teacher Se Drop Down
Deaktiveret
Deaktiveret

Medlem siden: 26.10.08
Land: dk holbæk
Beskeder: 95
  Citér teacher Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23.11.15 kl. 19:26
forresten nu vi har fat i "sove i telt i den kolde tid"
alt hvad der isolere er et medie der skaber stillestående luft . jeg  bruger en almindelig papir dug til at have over soveposen skaber stillestående luft
koster minimalt vejer dito fylder dito
husk det må ikke være den vandtætte type gir kondens --sov godt
jmo
XT600Z 88 hvid
R80GSPD hvid/blå
CIAO    69 orange
DNEPR 750 2WD sort
Til top
krusefix Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Citér krusefix Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.03.18 kl. 20:20
Hva så!! Hvor mange af jer har været ude og lege i sneen i år?

Jeg skulle have prøvet nogle billige 11mm pigge fra kina af i år.

De har fungeret rigtig godt når det kommer til at kunne styre og bremse. Faktisk lidt for godt, man kører nok lidt for stærkt, bare fordi man kan1022

Efter at have kørt med dem stort set hver dag i over to måneder, er jeg meget imponeret over hvor holdbare de er. 
På fordækket har de været rigtig gode, ikke en' eneste gang har jeg følt at jeg ikke havde bid på mit fordæk, sådan ser de ud efter 2 måneder's kørsel.

På Bagdækket gik det ikke helt så godt, jeg havde ingen problemer med at stå fast eller få bid. Problemet var at piggene ikke var stærke nok. 
De knækkede af så gevindet sad tilbage i dækket. Det er jo nok fordi en XTZ 660 er en voldsom maskine med alt for mange HK445

Jeg har monteret et sæt Led lys. De har gjort underværker! Jeg får mere plads på vejen, og ingen har kørt ud foran mig fordi de tror jeg er en scooter. Det kan anbefales, og så giver de også et godt lys i den mørke tid.

Nu varer det ikke længe inden vi skal have sommer knopper på1022

Mvh Søren.
Yamaha xtz 660 92
Til top
Rasmus skjoldman Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 14.01.17
Land: Dk 2640
Beskeder: 67
  Citér Rasmus skjoldman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.03.18 kl. 20:42
Phedest. Jeg var i finland for et par år siden, der kørte alle de unge mennesker fra den tekniske skole rundt på pig dæk. Det ser imponerende ud det du har lavet. Skruer du dem bare i der hvor du syntes at det giver mening eller er der en plan?
Til top
krusefix Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Citér krusefix Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.03.18 kl. 21:30
Jeg skruer dem bare i som jeg syntes. Jeg brugte Ca 380 skruer til begge dæk.
Mvh Søren.
Yamaha xtz 660 92
Til top
XT Bandit Se Drop Down
Bestyrelsen
Bestyrelsen

Medlem siden: 01.06.11
Land: Dk 4040
Beskeder: 272
  Citér XT Bandit Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.03.18 kl. 21:34
Det er desværre ikke blevet så meget kørsel nu hvor konen har skiftet arbejde som ligger 2 km fra hvor jeg arbejder desværre men har købt ledlamper ligesom dig de skal bare monteres... men din maskine ser fed ud og det er da meget godt gået med kineser spikes
Kim XT Bandit
Yamaha XT 600E årgang 2000
Yamaha XT 660X årgang 2007
Proud member of Thuhej dreamteam 2012
Til top
Lars Toftegaard Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 14.06.16
Beskeder: 28
  Citér Lars Toftegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13.03.18 kl. 10:48
Hvilken sne
Til top
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13.03.18 kl. 16:17
Lækkert, jeg havde også sådan nogle, men nu er de væk 445

Har kørt lidt i sne, men uden pigge.
Det meste bare leg, men også en enkelt tur på arbejde da det var koldest, for lige at vise hvem der bestemmer 1304
Led lys som erstatning for forpæren giver også meget. Man skal bare kigge sig for da der er 1000 modeller, og ikke alle er lige gode.

Yamaha - Revs your heart

Til top
 Besvar Besvar     Skift til mobilversion Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down