Formand
Jesper Madsen
Ténéré Klub Danmarks logo Næstformand
Dorte Petermuss

Forum Start Forum Start >Tekniske spørgsmål >MC-spørgsmål
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed: 2003 xt600 omdysning og modifikationer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2003 xt600 omdysning og modifikationer

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne Funktioner Emne Funktioner
L Laursen Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Medlem siden: 29.07.10
Land: DK 6818
Status: Offline
Beskeder: 177
  Citér L Laursen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06.12.13 kl. 22:12
Når du nu siger Lego cykel. Hentyder du så til dens klodsede form? Curtain
Mvh. Lenni

KTM 400 EXC
Til top
Jens Eskildsen Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 22.06.08
Land: DK Vestjylland
Beskeder: 2269
  Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07.12.13 kl. 05:49
Den er i al fald moderat l klodset på et endurospor 445

Men ikke på landevejen her til morgen 

Yamaha - Revs your heart

90% of your maintenance, is because of 90% of your maintenance.
Det er aldrig for sent at have en god barndom
Til top
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15.12.13 kl. 17:22
Dugfriske billeder fra en hyggelig tur i det fri:

Dækkene er bare super på de våde veje der er for tiden. Jord, grus mm klarer de også fint, men jeg var nær væltet på en lille græsbakke fordi bagdækket bare spandt rundt. Man skal lige kende sine begrænsninger , hvilket aldrig har været min stærke side 445

Venter spændt på noget sne så jeg har en undskyldning for at smide knopperne på igen Curtain

Yamaha - Revs your heart

Til top
grisen Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 16.08.11
Land: DK 2500
Beskeder: 208
  Citér grisen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23.12.13 kl. 03:37
Hej Jens,

Fedt du stadig gider opdatere tråden.
Min maskine er 20 år ældre end din, men jeg har alligevel fundet mange gode fif.  Clap

Vejede du de nye forrør og Laser potten og sammenligede med det originale?

Fik du Easternbeaver sættet direkte fra US, eller er der en forhandler i EU?

Du nævner et tip med en lille roterende stålbørste, monteret på en dremel til at rense bremsekaliber.
Kan du udspecificere det?  

Du har lavet en fixet en del ting som kunne være fristende, som f.eks. forrøret og det lettede svinghjul og det blødere sæde.
Er der nogen af de ting du har lavet, som du har fortrudt?

mvh Jan
* Jan *

KTM LC8 Super Enduro R
KTM LC4 Adventure R

Ex'er: KTM EXC 250 2-stroke + Yamaha XT600K 43F + Husqvarna TE250 + 6 maskiner uden knopper...
Til top
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23.12.13 kl. 07:38
Hej Jan.

Jeg har ikke vejet udstødningssystemet., men tror ikke der er noget at spare på forrør, eller det er der ikke. Potten måske lidt, men den er lavet af rustfri, så den er ikke superlet. Så skal du over i en Leovince, pro curcuit, czr el lign.

Der er ingen grund til at skifte forrøret, hvis det du har det ellers virker, og ikke er rustet igennem. Det skulle da lige være pga lidt bling-faktor. Mit ser dog ikke specielt bling ud mere, nogen glemmer at pudse på knallerten Curtain

Jeg bestilte direkte ved Eastern Beaver, men der kan også købes relæsæt herhjemme, Biltema har blandt andet noget til biler der muligtvis kan bruges.

Dremlen med stålbørsten på er Bagers tip. Men det er bare at køre stålbørsten inde i bremsekaliberen hvor oringene sidder. Det er super til at fjerne ir med.

Det lettede svinghjul kan ikke rigtigt mærkes, i al fald ikke nok til at jeg kunne mærke direkte forskel. Men svinghjulet er stadig supertungt sammenlignetmed f.eks en ktm 640 og andre lidt "friskere" maskiner. Jeg fik fjernet ca 500gr, men der er potentiale for meget mere. Det kostede gratis, og så var det bare en af de der ting der kunne være sjovt at prøve.

Sædet er jeg glad for, men det kunne være endnu blødere endnu. Men nej, jeg har faktisk ikke rigtigt lavet noget "tilbage". Jeg tror bare jeg bruger cyklen så meget, så jeg ved hvad det er jeg vil ha' ud af de forskellige ting. Jeg ville gerne sige at det var meget velovervejet, men ind imellem springer jeg sq bare ud i det.
Yamaha - Revs your heart

Til top
grisen Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 16.08.11
Land: DK 2500
Beskeder: 208
  Citér grisen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23.12.13 kl. 21:27
Ok, så beholder jeg de 3-4 rustne forrør jeg allerede har, og bruger dem indtil de falder fra hinanden. :-)
Tak for svarene, jeg er på vej til Biltema...

* Jan *

KTM LC8 Super Enduro R
KTM LC4 Adventure R

Ex'er: KTM EXC 250 2-stroke + Yamaha XT600K 43F + Husqvarna TE250 + 6 maskiner uden knopper...
Til top
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24.03.14 kl. 21:56
Har han fået skruet tænker du? Ja gu fanden har han da fået skruet...

Ak ja, tid til en opdatering, der er lavet en masse små og store ting.
Knallerten og undertegnede har blandt andet været på besøg ved Hr. Krusefix for at lænse cola'er og misbruge værktøj.

Der blev der skiftet kronrørslejer, da de havde et lille "hak" man skulle over når man drejede.

Forenden blev splittet ad, og lejerne blev lige så fint banket ud. Der var dog liiige en vinkelsliber, en hammer og en mejsel involveret til at overtale enkelte genstridige dele:

Det var egentligt meningen at der skulle monteres en xtz660 forgaffel. Søren siger der er alt for få xtz dele på min knallert, til trods for halvdelen af hans reservedelslager allerede ér monteret. Xtz'ens forgaffel er et par mm tykkere, og dermed "stivere" og så har den ca 30mm længere vandring, hvilket også ville passe fint med den hævede bagende på knallerten. Da min egen forgaffel så oveni købet trænger til lidt nye stumper virkede det som en god ide. Gaffelbroerne bruger samme lejer, så det passer lige over. Eller dvs det troede jeg, men selve gaffelbroen var noget anderledes. Styrstop var anderledes, og montagen til speedometerhus mm var også anderledes, da xtz'en har kåbe, og dermed er dele monteret længere oppe. Montagen til lygtehuset var også anderledes.

Så det hele blev sat lidt i standby, og jeg nøjedes med at skifte olien i forgaflen. Men mon ikke fremtiden kunne bringe en dag i selvskab med Søren og hans svejseværk, så glider det hele sikkert lige på. Her er et billede fra da hun så lidt sølle ud, uden forende mm Bigcry:

Men så var der jo pludseligt tid til en masse andet. Vanen tro skulle jeg skrue i karburator, der var lidt finjustering der skulle klares. Jeg endte med at lave en bastard-karbrator, med primær(venstre)karbrator fra xtz660, og sekundær(højre) fra xt600, sammen med et repkit fra ebay, og friske indsugningsgummier.

Se hvor organisatorisk det hele var spredt ud over et par kvadratmeter værkstedsbord: 00

Enkelte dele var heldige nok til at ryge i ultralydsrenser:

Da det hele var samlet og jeg skulle teste cyklen, så jeg en revne i mit T-stykke der samler de 2 benzinhaner, så det var nok dér fejlen lå. Banghead Men så fik jeg da skruet lidt, og skiftet lidt dele. Den kører bare super nu, fantastisk.

Hvad er der ellers lavet, nåeh yes. Jeg har vanen tro kørt over evne, man kan åbenbart godt smadre et statordæksel hvis man hiver maskinen tilstrækkeligt langt bagover i et forsøg på at holde forhjulet pegende opaf, når baghjulet så samtidigt begynder at skride, ja så var jeg solgt som stanglakrids:

Gearvælgeren blev også moderat bøjet, men formåede alligevel ikke at gå hele vejen igennem dækslet, sådan en tøs:

Da jeg samlede maskinen op så jeg godt der var en plet under den, men jeg tænkte det bare var benzin. Jeg trak den ind til siden af vejen, og så det pissede ud. Låååårrtt. Så var der ikke andet for end at pakke stoltheden sammen (det er jeg nu også ret god til) og så ellers ringe til Falck, så blev abonnementspengene da også tjent ind. Det var egentligt lidt sjov, falckmanden var ikke meget for at skulle spænde cyklen fast, han var bange for at ridse motorcyklen 445

Mens jeg ventede så blev telefonen flittigt brugt til at trække på alle kontakter, for at finde ud af nogen kunne hjælpe med at fixe dækslet. Carlsen mente heldigtvis at han godt kunne svejse det sammen igen. Fedt!

Her er et billede af Falckbilen....Jyder gør da også hvad som helst for at spare lidt benzin Daisy

Sikke et svineri jeg fik lavet Bigcry

Hjemaf gik det, mens jeg skiftevis ærgede mig, og var sur på mig selv.

Knallerten blev hurtigt læsset af, blev smidt om på siden, og fik afmonteret statordækslet, der fik bremserens og vand og sæbe så det var klar til svejsning. Jeg havde overvejet at give det kemisk metal, men siden dækslet gabte meget tror jeg det ville få svært ved at blive tæt.

Næste morgen måtte 350'eren tage de godt 50km til arbejde, hvor jeg fik afleveret dækslet, der som kom retur 2 dage senere, svejs og klar til montage. 1356d

Andre dele slap nu heller ikke helt uden skade, jeg troede ellers ikke man kunne bøje et fatbar styr:

Eller fodhvilermontagen med 12mm godstykkelse 1304Selve fodhvilerne, der i øvrigt koster 125kroner på ebay, tog ikke skade.

Biltema fik et besøg hvor der blev købt nyt styr, og andre smådimser man ikke lige kan leve uden. Fodhvileren fik en masse varme og blev rettet lidt ud, men jeg kunne ikke få den varm nok til at få det sidste med, ak ja, endnu et personligt præg på maskinen Crowngrin Gearvælgeren fik et par buk i et skruestik, og matcher nu næsten min bremsepedal der også har været rettet ud utallige gange.

Så det må sige at være et noget ufrivilligt olieskift. Ude i ødemarken kunne man måske have lappet det og kørt videre. Selvom al olien skulle være pisset ud af motoren, så var der stadig en god liter i stellet, som ikke løber nogle steder så længe maskinen er slukket.

Statordækslet er sidenhen tunet med både kemisk metal, og rigelige mængder flydende pakning, for at holde det tæt, det er man skam ikke for fin til.

Efter hele den farce blev der ordnet bagstel, der efter endnu en vinter var lidt træt:

Den blev da heldigtvis pænere efter en gang maling:

Jeg brugte anledningen til at rense og smøre alle stik oppe under røven, hvilket blandet huser cdi, ensretter, og alle ledninger til blink, baglys osv.
Bagenden blev også ryddet lidt mere "op" og bagagebærer, og sidehåndtag blev afmonteret for et renere look. Jeg har tidligere lavet små beslag til blinklysene, så de ikke skal flyttes rundt når der skal monteres bagagebærer og/eller sidetasker, så nu tager det kun få minutter at skifte rundt, dejligt.

Bagdækket blev byttet ud med et mefosport mfe-99 også kaldet explorer, men da vejret nu havde udartet sig til det bedre, så røg motardhjulene på, sammen med den obligatorisk korte forskærm.

Her er et rimeligt opdateret billede af knallerten, synes det har pyntet på bagenden. Tror næste projekt er at klistermærketune dén, det skulle give 10 heste, og fi##e nede på grillen 445

Men det er ikke lutter lagkage med motard, man føler sig næsten forpligtiget til at holde maskinen bare nogenlunde ren, så bare de sidste 3 uger er maskinen nok vasket mere end de sidste 3 år til sammen, og den er stadig ikke ordentligt ren 445

Til gengæld er det fedt at få anerkendende blikke og thumps up fra gutter på racermaskiner til det meste af en kvart million Bandana

Yamaha - Revs your heart

Til top
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27.06.14 kl. 00:14
Her er en lille hurtig update...

Jeg fik endeligt moslet xtz660 forgaflen på. Min egen forgaffel trængte til at blive renoveret, men denne her kostede ikke meget mere end reservedele til min egen, og så var der lidt fordele:

2mm tykkere, og dermed stivere.
Længere vandring, og passer dermed også til den hævede bagende.
Drænskruer i bunden af gaflen så der nemt kan drænes gammelt olie af
Og så den største fordel, en undskyldning for at skrue i knallerten 1304

Alt det krævede var en dags arbejde, og en frygteligt masse kaffe og kage, ved Hr. Krusefix.

Forenden blev splittet ad, og knallerten hang med næbet:

Så var det ellers bare at spænde broen op i et skruestik, og igang med godt gammeldaws manuelt arbejde med en rival:

Ud over det er der ikke sket så meget. Det skulle da lige være at det der motard-noget er ved at stikke helt af for mig. 
Hold op hvor er det bare stadigt fedt at have styreegenskaber, og smilet bag hjelmen har aldrig været større. Der går pludseligt sport i at den skal rundt på grusveje med rullesten, små skovstier osv.

Den er i dén anledning også blevet klistermærketunet, har fået axle-sliders som alle de seje drenge. Det giver også lidt point på kontoen nede foran grillen:

Lækkert blinghjul:

Som det nok kan ses er jeg igen faldet af på den med at vaske maskinen, så det står ikke helt så galt til som det ellers kunne antyde 445

Nåeh jah, selvironi er jo meget godt, så hjelmen skulle også "tunes"

Det var vidst dét for denne gang, og det er nok meget godt. Ebay er stort set tørlagt for klistermærker 445
Næste mission er at rydde op i alt mit elgøgl på knallerten, er så småt igang. Det bliver rigtigt godt, simpelt og enkelt. Lige nu kører der alt for mange ekstra ledninger fra batteriet og op mod cockpittet, med en masse sikringsholdere osv der fylder og generelt bare er uoverskueligt.

Yamaha - Revs your heart

Til top
jimmibanke Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 18.07.11
Land: 8230
Beskeder: 321
  Citér jimmibanke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27.06.14 kl. 18:32
For sadan er den ikke ved at være tæmmelig psyko pumpet at køre på med alle de klistermærker
KTM 950 ADV s    me låååååve!

Ktm 950 adventure s
Mvh jimmi banke christensen
Til top
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05.08.14 kl. 18:03
Jo den er ordentligt syg, den kan køre på den anden side af 100km/t og alt muligt.... 445

Knallerten har fået kørt lidt, og endnu en milepæl er nået.

150.000km (har været rundt én gang):

Yamaha - Revs your heart

Til top
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29.08.16 kl. 20:12
Det går for sløvt med kilometerne, 167.xxx er jeg kommet op på, det er farligt at få bil 00

Cyklen har fået ny ebay-bagsvinger, da den gamle var godt træt.
Ellers er det bare et par olieskift, og der er ryddet lidt op i elnettet, og originaltanken er monteret for en stund..

Nåeh yes, og yderligere klistermærke-tuning...
Den holder sig nu okay (på afstand) alting taget i betragtning

Yamaha - Revs your heart

Til top
Alm74 Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Medlem siden: 29.12.15
Land: DK 8400
Beskeder: 12
  Citér Alm74 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03.12.17 kl. 22:11
Hej
sjov læsning og masser af gode tips og info.
Fik du nogensinde Kedo fladspjælds karb på
Til top
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04.12.17 kl. 18:02
Hejsa, fedt der stadig er nogen der læser med. Må hellere få opdateret tråden lidt.

Jep fladspjældskarburatoren røg på, men bøvlede lidt meget med det fordi off-the-road-de ikke havde sent alle dele med retur efter de gav den en opfrisker. Generelt var de meget skuffende oplevelse.

Anyways, jeg fik fat i de sidste ting der manglede, rettet deres fejl, og fik moslet karburatoren på plads. Der var helt sikkert mere skub iden, men accelerationspumpen skulle justeres, da cyklen tøvede hvis man bare vred håndtaget. Jeg rodede lidt med det, men fik den altid trimmet helt ind.

Jeg tror jeg blev lidt træt af det hele, så karburatoren ligger bare på en hylde og hygger sig, det er lidt synd, for cyklen fortjener virkelig en fladspjældskarburator :)
Yamaha - Revs your heart

Til top
Alm74 Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Citér Alm74 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05.12.17 kl. 19:43
Har du nogle dele liggende
Feks udstødning,forhøjer dims,bøsninger til styr, offroad guld fælge eller andet sjovt.
Den karb fra kedo synes jeg de reklamere med skulle være en plug n play hvis de får oplysninger om luftfilter, udstødning osv.
Hvad er det for nogle greb du har på
Puha jeg har mange spørgsmål men jeg har brugt timevis på nettet får at finde gejl men synes det er meget svært at finde ting der bare passer.
Vh Allan
Til top
Alm74 Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Citér Alm74 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05.12.17 kl. 19:46
Hvad kører du på nuChinese
Til top
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05.12.17 kl. 20:55
Har desværre ikke så mange stumper liggende, det hele sidder på cyklen 445 Har en ny bagagebærer liggende, det er vidst det.
Ja karburator "burde" være plug'n'play, men der vil altid være forskel fra maskine til maskine, selvom de er ens. Så der er lidt justering og indstilling der skal rodes med.
Mine greb (tænker du mener kobling og bremsegreb) er nogle billige fra kina. Bare ind på ebay og søg på noget ala "xt600 clutch brake lever"

Mht hvad jeg kører på, så er det stadig denne cykel. Vi har 10års jubilæum sammen næste år Bandana Jeg har dog lidt andet der også bliver luftet. 
Xt'en har rundet 180.000km nu. Her er den før Tenere's Polenstur for et par måneder siden:

Ser om ikke jeg kan få opdateret tråden sidst på ugen, fyr endelig løs med spørgsmål og kommentarer.
Yamaha - Revs your heart

Til top
Alm74 Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Citér Alm74 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06.12.17 kl. 18:14
180000 det er jo vildt du må virkelig kende den cykel godt.
Har du andet blinkrele på og hvilket et jeg har de samme blink på men de blinker alt for hurtig.
Hvor har du fundet dit luft filter har virkelig svært ved at finde ting der ikke er orginal til denne cykel
Til top
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06.12.17 kl. 19:44
Du finder stort set alle stumper på Kedo.com eller ebay. Bare søg på navnet på det du søger, og så "xt600".Jeg har K&n filter i nu. Så her kan du søge på "KN Xt600" Så sorterer du bare efter laveste pris, og scroller ned til du finder præcis det du søger.

Kommer der for mange ting frem,så kan man specificere søgningen.
http://www.ebay.de/p/Ya-6090-K-N-Luftfilter-Yamaha-Xt600e-600-1990-1999/1704153046?iid=351287734674&opts=opick

Du skal skifte pærerne til nogle kraftigere i dé blinklys, da de originale er på ca 23w, men dem der kommer med de nye blinklys er kun på 10w,derfor blinker de hurtigere og knapt så kraftigt. Thansen sælger dem.
Yamaha - Revs your heart

Til top
Alm74 Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Citér Alm74 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06.12.17 kl. 21:13
Ok mange tak
Passer alle ting fra en xt600 eller skal det være til en xt600e fra 2000
jeg tænker udst, hjul, affjedring osv.
Til top
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07.12.17 kl. 17:09
Alt fra 1995 og op passer. Det er samme cykel med lidt forskel i farver og klistermærker på kåbedelene.

Flere ting fra de lidt ældre modeller passer også, hjulene fra nogle af modellerne passer eksempelvis. De fleste "småting" som fodhvilere, bremsegreb, blinklys osv passer også ofte over, selvom det er fra ældre modeller.

Spørg endelig hvis der er noget specifikt du leder efter.
Yamaha - Revs your heart

Til top
Alm74 Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Citér Alm74 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07.12.17 kl. 19:09
Ok 1000 Tak indtil videre
Til top
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08.12.17 kl. 22:34
Lige en update, jeg har ikke været så god til det med billederne, så håber ikke det er for tørt.

Forreste bremsekaliper har været adskilt komplet, stemplerne er blevet renset og smurt, og der er fjernet lidt ir.
hele systemet blev skyllet godt igennem med frisk bremsevæske, og "ophænget" blev smurt.

Cylinder er blevet boret op, og den har fået et friskt stempel.
Den fik ellers samme tur ved ca 125.000 men efter 10.000-20.000 begyndte den at bruge olie, hvilket den ellers ikke gjorde før.Den var simpelthen blev boret for løs. Her ses end gap'et:

Et stempel blev bestilt:

Motoren måtte ud:

Derefter blev den hurtigt smidt sammen igen, og så er den forhåbenlig frisk på lidt flere kilometer denne gang

Jeg har stadig 2sæt hjul jeg er rigtigt glade for. Man kan desværre se på gadedækket at det går lidt rigeligt ligeud ind imellem når cyklen skal slæbe mig til arbejde:

Bagstellet har fået en klat maling:

Ellers har cyklen bare fået et par olieskift, et tjek af ventilerne, friske chokkoblinger, en ny H4 led pære, og så ude at køre en masse.
Der har været Sommerfest, Thuhej, Peter Riber's sommerfest, Polenstur og et smut til Thy træf. Ved sidstnævnte var der ingen larmehytte som til Thuhej, men der var da en plads lige ved ung-campen og brænderpladsen så man kunne føle sig hjemme 445

Min neutralkontakt var begyndt at drille, jeg sporede problemet tilbage til ledningen ved statoren.
Det var jo så en god undskyldning for at få vægtoptimeret svinhjulet (igen)
Per1000 måtte på banen med drejebænken. 800gram er der nu samlet barberet af:

Lejet der støtter startermotoren føltes lidt grov, så det ville jeg skifte
Den var dog lidt træls at få ud da den sad i et blindt hul, så der måtte skomagertricks til.
½ skive rugbrød most ned i hullet i lejet, derpå en passende bolt, og så hamre på bolten der trykker brødet ned i lejet.
Meningen er at brødet så kommer om bag lejet, og skubber lejet ud bagfra, i takt med at man får banket mere brød ned.
Her er lejet på vej op:

Her er det kommet helt op, og man kan se brøddet der har pakket sig omme bag lejet:

Det var så småt det. Jeg mangler stadig at få et pakningssæt så jeg kan få monteret sidedækslet og komme ud at køre igen.
Der er forresten også monteret (endnu) bredere og lavere fodhvilere. Billeder må lige tilgå =)

Endnu engang tak til dem der måtte følge med. 1304
Yamaha - Revs your heart

Til top
Uchida Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Medlem siden: 02.10.13
Land: DK 4652
Beskeder: 87
  Citér Uchida Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09.12.17 kl. 09:54
Det giver termen rugbrødsmotor en helt ny mening445
Yamaha XT 600E 2002
Yamaha XT 350
Back in them Days: Honda 400 Four og Suzuki GSX 250
Til top
Rasmus skjoldman Se Drop Down
Admin-gruppen
Admin-gruppen

Medlem siden: 14.01.17
Land: Dk 2640
Beskeder: 35
  Citér Rasmus skjoldman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09.12.17 kl. 11:48
Fedest.
Til top
henrik Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 24.04.06
Land: DK 2791
Beskeder: 121
  Citér henrik Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09.12.17 kl. 13:49
Fedt du gider!!!
Henrik
Til top
 Besvar Besvar     Skift til mobilversion Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down