Formand
Jesper Madsen
Ténéré Klub Danmarks logo Næstformand
Dorte Petermuss

Forum Start Forum Start >Arrangementer >Arrangements diskussion
  Aktive emner Aktive emner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Elgjagt 2007 tilmelding

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne Funktioner Emne Funktioner
kasvad Se Drop Down
Deaktiveret
Deaktiveret

Medlem siden: 21.03.03
Land: DK 1055
Status: Offline
Beskeder: 558
  Citér kasvad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Elgjagt 2007 tilmelding
    Sendt: 11.04.07 kl. 21:51
Elgjagt 2007

Stor natur   -   store afstande   -   store offroadere

LUKKET FOR TILMELDING

Dette års elgjagt bliver anderledes. Vi tager med båden til Oslo, krydser grænsen til Sverige og hygger os nord for Vänern i området der kaldes for Dalarna.
Overnatning fredag-søndag sker på vandrehjem.
Området er valgt fordi naturen er vildere og anderledes end hvad vi oftest kører rundt i. Vi har kørt mange ture i det sydsvenske og der er brug for luftforandring

Planen
# Torsdag 6. september kl. 17.00 sejler vi med Oslo-båden fra København.
# Fredag morgen 9.30 ankommer vi i Oslo og kører derpå mod Hällefors i Sverige. Ruten er GPS-baseret og følger en masse små og snørklede veje. Ca. 450 km. kørsel.
# Lørdag er der tur i det svenske. Terrænnet er kuperet og vildere end det vi er vant til. Dagen går med en 200 km roadbook + transport, eller kørsel efter kort.
# Søndag morgen kører vi sydpå mod Helsingborg og DK. Ruten er en kombination af transport på landeveje/motorveje samt mindre (grus)veje. Hjemkomst sidst på søndagen.

Pris
Prisen afhænger af hvor hurtigt vi køber billetter/kahytter til Oslo-båden, men forventes at ligge mellem DKK 1.100 og 1.400.
For pengene får du: transport Kbh-Oslo (plads i 4-mands kahyt), to overnatninger på svensk vandrehjem, to gange aftensmad og to gange morgenmad.

Du skal selv regne med udgifter til følgende:
Benzin - regn med ca. 1500 km.
Færge Helsingborg-Helsingør om søndagen.
Aftensmad torsdag. Men måske arrangerer vi i fællesskab noget at tage med...
Morgenmad fredag. Mulighed for buffet ombord (ca. 100,-).
Frokost fredag, lørdag og søndag.
Samt det løse til suvenirs, øl og tilsvarende.

Desuden...
# For at give deltagerne den største oplevelse og bedste tur er det et krav, at din mc har egnede knopdæk. "Slicks" og gadedæk er bandlyst, og du bliver sendt hjem uden at få din betaling retur! Er du i tvivl om dine dæk er ok så spørg her i forumet.
# Du skal i tilmeldingen angive om du har roadbook og/eller GPS (samt type), og om du kan navigere! Hvis ikke du kan/vil navigere efter roadbook/GPS kan du undlade at skrive noget i din tilmelding.
# Denne tur er ikke for små motorcykler.
# Og sørg for at tage fri fredag 7. september :-)

Antal deltagere...
Der er ingen øvre grænse på antallet af deltagere.
Jeg vil forsøge at organisere de billigste billetter til alle der har betalt depositum pr. 20. april. Men bliver det problematisk at få billige billetter vil jeg med hård hånd indføre en grænse og de sidste på listen kan blive skåret bort. I så fald tilbagebetales depositum.
Har du allerede tilmeldt dig i kalenderen og har ombestemt dig, bedes du slette din tilmelding.

Tilmelding
# Din tilmelding er registreret når du har indbetalt depositum på Kr. 800, SENEST 20. APRIL!
# Opdatér din tilmelding i kalenderen på hjemmesiden (GPS, roadbook osv.).
# Der købes ikke afbestillingsforsikringer til Oslo-færgen. Aflysninger betyder mao. at penge betalt til DFDS ikke refunderes.
# Det resterende beløb skal indbetales senest 1. juni. Beløbsstørrelsen oplyses når pris på færgebilletter er kendt.
# Depositum på 800,- indbetales til klubbens konto:
  Reg. nr. 4260
  Konto nr. 4260 190555
  Skriv "Elgjagt Dit Navn"
# Og husk: senest 20. april!

Spørgsmål?
Generelle spørgsmål stilles i her i forumet.
Alternativt kan jeg kontaktes direkte - send en PM, eller find telefonnummer/mail i medlemslisten.

Hilsen
Kasper

Gaffatape - fordi min MC fortjener det...
Til top
Johnny Norrild Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 09.08.05
Land: DK 2930
Beskeder: 1501
  Citér Johnny Norrild Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11.04.07 kl. 22:39
Hvis der en ting der er sikkert.... så er det at jeg er på;-)
BACK IN BLACK ;-)
Til top
christian Se Drop Down
Deaktiveret
Deaktiveret

Medlem siden: 22.05.05
Land: DK 2850
Beskeder: 679
  Citér christian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.04.07 kl. 09:48
Hej Kasper,

Bliver simpelthen nødt til at spørge hvad du definerer som små cykler!?  :-)
Er det 450 cc og mindre, eller ... ?

Christian Kämmerer
2003 KTM 950 Adventure
Twins - twice the fun!
Til top
Torben C Se Drop Down
Deaktiveret
Deaktiveret

Medlem siden: 20.03.06
Land: DK 9990
Beskeder: 257
  Citér Torben C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.04.07 kl. 10:26
hvaaaa, nu kommer det så..... Jeg har følgende muligheder.

Begynde i Skagen og køre til København, eller trille ned til færgen i Frederikshavn og tage færgen til Oslo og støde til selskabet.

Er arrangementet after the book, eller lidt fleksibelt?

Hilsen Torben
Til top
kasvad Se Drop Down
Deaktiveret
Deaktiveret

Citér kasvad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.04.07 kl. 10:37
Citat: christian

Bliver simpelthen nødt til at spørge hvad du definerer som små cykler!?  :-)
Er det 450 cc og mindre, eller ... ?

Jeg vidste at det kom...

Søndag kører vi langt - måske 800 km, hvoraf en del bliver på motorvej. For at det ikke skal blive en uoverskuelig lang tur må vi nødvendigvis holde et vist tempo på motorvejen i længere perioder, uden at vi skal tænke på tankstationer for hver 100 km.

Kan du holde ud at køre 120 kmt i tre timer non-stop på en 450 cc - be my guest.

Ténéré klubben var oprindelig for store offroadere (min. 550 ccm) og det er i den ånd, at turen er arrangeret.

Hilsen
Kasper
Til top
kasvad Se Drop Down
Deaktiveret
Deaktiveret

Citér kasvad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.04.07 kl. 10:39
Citat: Torben C

Begynde i Skagen og køre til København, eller trille ned til færgen i Frederikshavn og tage færgen til Oslo og støde til selskabet.

Hej Torben

Ingen regler uden undtagelser. Der er fleksibilitet når du kommer fra Jylland.

Færgen fra Kbh er, såvidt jeg husker, i havn 9.30. Kan du være der når vi ankommer?

Hvis ja, så indbetaler du 300,- i depositum for hytte, og sørger selv for transport til Oslo.

/Kasper

Til top
Torben C Se Drop Down
Deaktiveret
Deaktiveret

Citér Torben C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.04.07 kl. 10:42

Jep, kan stå på kajen som et bøjet søm og vinke velkommen....

Hilsen Torben
Til top
kasvad Se Drop Down
Deaktiveret
Deaktiveret

Citér kasvad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.04.07 kl. 11:38

Jep, kan stå på kajen som et bøjet søm og vinke velkommen....

Og med frisk morgenkaffe...

Skriv dig glad på i tilmeldingen.

/Kasper
Til top
Guests Se Drop Down
Gæster
Gæster

Profilen er blevet slettet.
  Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.04.07 kl. 11:47

Bliver simpelthen nødt til at spørge hvad du definerer som små cykler!?

Alt under 626 ccm er pr. definition en klejn lille cykel ;o)

---

For fanden...
Det er SÅ lang tid til....
Kan vi ikke også lige gøre det i juni.. og aug.... og ...

Jeg glæder mig allerede, respekt for dit store arbejde.

Det bliver fedt at komme et andet sted hen....
Til top
christian Se Drop Down
Deaktiveret
Deaktiveret

Citér christian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.04.07 kl. 12:58

hvaaaa, nu kommer det så..... Jeg har følgende muligheder.

Er arrangementet after the book, eller lidt fleksibelt?

Hvis jeg tænker på vores Nordkap tur sidste år og hjemturen med Oslo færgen, så kan den færgetur være en hel happening for sig selv, og nu bliver vi mange flere end 3!

Men ok, den korteste vej er det jo ikke for dig! ;-)

Ses snart,

Christian Kämmerer
2003 KTM 950 Adventure
Twins - twice the fun!
Til top
christian Se Drop Down
Deaktiveret
Deaktiveret

Citér christian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.04.07 kl. 13:04
Citat: Henrik Søholt

Bliver simpelthen nødt til at spørge hvad du definerer som små cykler!?

Alt under 626 ccm er pr. definition en klejn lille cykel ;o)

---

For fanden...
Det er SÅ lang tid til....
Kan vi ikke også lige gøre det i juni.. og aug.... og ...

Jeg glæder mig allerede, respekt for dit store arbejde.

Det bliver fedt at komme et andet sted hen....

Ja, da er nok nogen som har styr på sine kubikker og KTM'er!

Glæder mig også helt vild til den tur. Men 800 km på en dag, det er langt, selv hvis det hele var på motorvej!
Men nu ved vi hvorfor Kasper skriver som han gør. Så er der det der dæk spørgsmål, hvad skal man dog vælge til sådan en tur:
TKC80, MT21 ... Johnnys Favorit (Scorpion og Baja) er måske lige groft nok til alle de kilometer.
hmm, tænke, tænke

Christian Kämmerer
2003 KTM 950 Adventure
Twins - twice the fun!
Til top
kasvad Se Drop Down
Deaktiveret
Deaktiveret

Citér kasvad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.04.07 kl. 13:23

Men 800 km på en dag, det er langt, selv hvis det hele var på motorvej!
Men nu ved vi hvorfor Kasper skriver som han gør. Så er der det der dæk spørgsmål, hvad skal man dog vælge til sådan en tur:
TKC80, MT21 ... Johnnys Favorit (Scorpion og Baja) er måske lige groft nok til alle de kilometer.
hmm, tænke, tænke

Valg af dæk er en god pointe!

Ja, søndag bliver en lang dag. Alternativet er at vi istedet bruger søndagen for at køre til Oslo og tager færgen tilbage. Det bliver lidt dyrere og vi er først hjemme mandag morgen/formiddag.

/Kasper
Til top
Guests Se Drop Down
Gæster
Gæster

Profilen er blevet slettet.
  Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.04.07 kl. 13:24
Hæhæ...

Nå, jeg kommer enten på Karoo eller TKC80...
Vejede min mc 50 kg mindre ville jeg komme på MT21...

Du kender jo det med at køre langt fra Nordkap... Var TKC80'erne ok nok på grus? Vi skal jo ikke på decideret muddertur..

Men, vi har jo lang tid til at finde ud af det med dæk.. ;o)
Til top
Torben C Se Drop Down
Deaktiveret
Deaktiveret

Citér Torben C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.04.07 kl. 14:14

Hvis jeg tænker på vores Nordkap tur sidste år og hjemturen med Oslo færgen, så kan den færgetur være en hel happening for sig selv, og nu bliver vi mange flere end 3!

Men ok, den korteste vej er det jo ikke for dig! ;-)

Ses snart,

Har oplevet forskellige natafgange på Norges-færger    , og jo det er noget af en oplevelse.....
Hilsen Torben
Til top
tommerup Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 04.11.04
Land: DK 5690
Beskeder: 1935
  Citér tommerup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.04.07 kl. 18:50
Tja til sådan en blanding med en del asfalt er det måske værd at kigge på michelin T63?
MVH Pauli
MVH Pauli.

Dirt roads rule!!
Twins rock!

BMW R80G/S = Back To Basic
BMW F800GS = Oohh Yeeaaahh
Til top
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Citér Johnny Norrild Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12.04.07 kl. 21:32
Der sidder Scorpion og Baja på min ved afgang og jeg regner med at der er "slicks" når den er hjemme ;-)

Men havd fanden der er jo kun elgjagt en gang om året, så den skal fanme ha GAS...

MAIN JET DET BLIR SÅ GODT!!!!
BACK IN BLACK ;-)
Til top
christian Se Drop Down
Deaktiveret
Deaktiveret

Citér christian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13.04.07 kl. 10:42
Citat: Henrik Søholt

Hæhæ...

Nå, jeg kommer enten på Karoo eller TKC80...
Vejede min mc 50 kg mindre ville jeg komme på MT21...

Du kender jo det med at køre langt fra Nordkap... Var TKC80'erne ok nok på grus? Vi skal jo ikke på decideret muddertur..

Men, vi har jo lang tid til at finde ud af det med dæk.. ;o)

TKC80 er helt fine på grusveje og lignende. Det skal bare ikke være mudder eller alt for vådt terræng.
Har selv overvejet at sætte sådan nogle på til Bukkerittet i Norge, for det er også en tur for de større cykler (en del 2 cylindrede basser) og der skal også tilbagelægges nogle kilometer.
Burde faktisk have et sæt meget lidt brugt stående hos Søborg ...

Christian Kämmerer
2003 KTM 950 Adventure
Twins - twice the fun!
Til top
Kunse Se Drop Down
Deaktiveret
Deaktiveret

Medlem siden: 27.02.06
Land: DK 4330
Beskeder: 506
  Citér Kunse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16.04.07 kl. 20:28
FEDT initiativ - hvis bare det bliver som beretningen fra sidste år angiver, så er der jo noget at glæde sig til......

men - et lille spørgsmål er der for mig tilbage; - hvor meget en hovedet-op-i-røven-tur bliver dette?? (nu er det jo nogle af de hårde drenge der har meldt sig - er der plads til en semi-forhåbentlig-ikke-stadig-rookie-på-det-tidspunkt eller??)

Christian
Christian Kunse...(resten - se medlemsprofilen)[IMG]smileys/gunsmilie.gif" align="middle">

XT 600Z 3aj Ténéré '91
Til top
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Citér Johnny Norrild Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16.04.07 kl. 20:51
Citat: Kunse

FEDT initiativ - hvis bare det bliver som beretningen fra sidste år angiver, så er der jo noget at glæde sig til......

men - et lille spørgsmål er der for mig tilbage; - hvor meget en hovedet-op-i-røven-tur bliver dette?? (nu er det jo nogle af de hårde drenge der har meldt sig - er der plads til en semi-forhåbentlig-ikke-stadig-rookie-på-det-tidspunkt eller??)

Christian

Ja, det er der, hvis du spørger mig... Hvis ikke Elgjagten er ens 1,2 eller 3 sveriges tur. Men hvis man er i tvivl om man magter opgaven, så kan man jo altid spørge...

Men Kunse, du plejer jo ikke at " tude"... Kan stadig grine af din første tur til det svenske.. Per H og Dig og mig, skulle nå færgen.. Problemet var bare at Per og jeg lige havde glemt at det var din første tur... ;-)
Glæd dig til Elg -Jagten... det blir fedt!
BACK IN BLACK ;-)
Til top
kasvad Se Drop Down
Deaktiveret
Deaktiveret

Citér kasvad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16.04.07 kl. 23:43
Citat: Kunse

hvor meget en hovedet-op-i-røven-tur bliver dette??

Hej Christian

Jeg opfatter det ikke som en hovedet-op-i-røven-tur.

Det er ikke noget med bittesmå, snævre spor, som du med nød og næppe kan håndtere på din XT600. Det er veje.

Når det er sagt hører det med til historien, at der køres langt. Fredagens distance på 450 km småveje, forhåbentlig grus det meste, kræver alligevel lidt. Der er ikke plads til lang frokostpause og mange kaffepauser.

Søndag, hvor turen går mod Helsingborg og DK, er den direkte vej (landevej og motorvej) 500 km. Det er vel næsten overflødigt at bemærke, at vi ikke tager den direkte vej.

Det skal ikke være din første tur på grusveje til Sverige.
Det er en god idé at have prøvet en hel weekendtur. Og du har jo TjuHej at øve dig på.
Så er du indstillet på et langt træk, så går det nok.

Det lyder som om du kandiderer til at blive elgjæger...
/Kasper

Til top
Christian S Se Drop Down
Deaktiveret
Deaktiveret

Medlem siden: 23.11.05
Land: DK 1408
Beskeder: 345
  Citér Christian S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17.04.07 kl. 22:31

Citat: Johnny Norrild

Men Kunse, du plejer jo ikke at " tude"... Kan stadig grine af din første tur til det svenske.. Per H og Dig og mig, skulle nå færgen.. Problemet var bare at Per og jeg lige havde glemt at det var din første tur... ;-)

Øhm- jeg er bange for det er mig (Chr.Søgaard) der kan tage den blandede ære at være dit grine-objekt.........     
Jeg synes det var en fed tur, - og den har alt andet end afskrækket mig for at tage med på Elgjagt  Vi ses på Tju Hej - OM KUN 9 DAGE, JUBIIIIIIIII  !!!

XR650L ´93
Garmin 60CSx
1-1
Til top
kasvad Se Drop Down
Deaktiveret
Deaktiveret

Citér kasvad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19.04.07 kl. 12:03
Husk - husk - husk...

Sidste chance for indbetaling og tilmelding til Elgjagten er imorgen!

/Kasper
Til top
christian Se Drop Down
Deaktiveret
Deaktiveret

Citér christian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20.04.07 kl. 09:03
Så har jeg overført depositum. De står nok på klubbens konto mandag.
Kom så med den f... elg! 
Christian Kämmerer
2003 KTM 950 Adventure
Twins - twice the fun!
Til top
Jesper8dog Se Drop Down
Deaktiveret
Deaktiveret

Medlem siden: 04.09.03
Land: DK 8240
Beskeder: 1735
  Citér Jesper8dog Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04.05.07 kl. 18:35
For fanden sgu da også..... Havde overvejet den elgtur gevaldigt, men ser nu tilmeldingen er overskredet!! Hvem er arrangør på denne tur? Jeg (evt vi, har ikke snakket med "resten af jyderne") får jo ikke brug for DFDS billetter, og sjællændere og jo kendt for deres flexibilitet?
Til top
Jens Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 06.06.05
Land: DK 2840
Beskeder: 396
  Citér Jens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04.05.07 kl. 23:11
Jesper, det er Kasper Vad, eller kasvad som arrangere Elgturen.
Jens B
Beta Evo 290, KTM SX-F 350, KTM 950 Adv.
Til top
 Besvar Besvar     Skift til mobilversion Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down