Formand
Jesper Madsen
Ténéré Klub Danmarks logo Næstformand
Dorte Petermuss

Forum Start Forum Start >Tekniske spørgsmål >elektronik og hardware
  Aktive emner Aktive emner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opdatering af GPS software

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne Funktioner Emne Funktioner
ex-administrator Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst
Ex-prez og tidligere administrator

Medlem siden: 25.01.03
Land: DK-Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 110
  Citér ex-administrator Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Opdatering af GPS software
    Sendt: 21.02.07 kl. 11:22
Husk at opdatere din GPS software inden sæsonen starter.

Garmin er gode til at lytte til deres kunders ønsker og retter fejl og mangler til på deres enheder.

De fleste Garmin-enheder kan opdateres med WebUpdater (http://www.garmin.com/products/webupdater/howtoinstall.jsp

Hvis du bruger mapsource, så kan den også opdateres gratis via programmets egen hjælp-menu.
Søren
Til top
Dan MC Se Drop Down
Deaktiveret
Deaktiveret

Medlem siden: 31.03.03
Land: DK
Beskeder: 879
  Citér Dan MC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21.02.07 kl. 14:33
Hvis man har registreret sin Garmn, modtager man mails om disse opdateringer.
Så husk at registerer den, så du er med på nyhederne.

Vedr.: 276C så er den i version 4.80 pr. 2.2..
Dan Mollerup Skov
Til top
KOCHMAN Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Medlem siden: 05.04.05
Beskeder: 600
  Citér KOCHMAN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21.02.07 kl. 16:22
Og så er der endelig kommet en v9-opdatering - se "vedhæftede" e-mail:

A new City Navigator Europe traditional update has just been announced.

Go to this link for detailed information about the update (available in 20 languages):

http://www.garmin.com/cartography/mapSource/email/pdfs/CNEuropeV9DVD.pdf

Best regards,

Garmin Europe Cartography

blog.kochman.dk (5/28)
Masser af GPS'er og en enkelt NAV-ASSIST ;-)
Til top
Registreret gæst
Registreret gæst

Citér ex-administrator Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21.02.07 kl. 18:15
Vær særligt opmærksom på at hvis du har købt en City Navigator Europe (V8 eller tidligere) eller en enhed som bruger dette efter 1. september 2006 så er du berettiget til en gratis opdatering til V9. Kontakt garmin...
Søren
Til top
Majland Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 29.10.03
Land: DK 9632
Beskeder: 1090
  Citér Majland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22.02.07 kl. 12:08
Citat: administrator

Vær særligt opmærksom på at hvis du har købt en City Navigator Europe (V8 eller tidligere) eller en enhed som bruger dette efter 1. september 2006 så er du berettiget til en gratis opdatering til V9. Kontakt garmin...

Jeg synes de har været for længe undervejs ... NT udgaven har været tilgængelig siden en gang i efteråret Og det alligevel 1/2 år siden release datoen Sep 01, 2006 .... Så der kommer jo nok en v10 omkring årsdagen igen. Så jeg tror at jeg springer over denne opdatering - Fra en kammerat med en v9 NT ved jeg at mange af de mangler jeg løber i med v8 stadig mangler i v9.

Anders Majland
1988 Yamaha XT600Z Ténéré [Solgt] - Gyngehesten
1994 Yamaha XTZ750 Super Ténéré [Solgt] - Pakæslet
2011 Yamaha XT660Z ABS Ténéré - Ponyen
Blog
Til top
gregg Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Medlem siden: 17.12.03
Land: DK 3400
Beskeder: 848
  Citér gregg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22.02.07 kl. 16:11
Mangler stadig det vigtigste, man kan vælge grusvejefra, men kan desværre ikke gøre det omvendte. Den dag bliver det skægt!
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
Albert Einstein
Til top
Allan Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 18.01.07
Beskeder: 898
  Citér Allan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22.02.07 kl. 20:59

På Garmin Zumo kan du vælge alle veje fra og udelukkende beholde grusveje. Har prøvet det, og det virker rimeligt ok!

Bemærk at den nye Zumo sw 3.0 har en mere tydelig angivelse af grusveje, så er de meget nemmere at se i farten!
Daglige opdateringer fra IR15 på facebook http://www.facebook.com/advrider.dk    Next stop: IR2015
Til top
Allan Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 18.01.07
Beskeder: 898
  Citér Allan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21.03.07 kl. 15:00

Bemærk Zumo software er nu opdateret til version 3.20. Garmin har nu opdateret deres Zumo med 2 nye versioner indenfor 1 måned.

Har ikke prøvet den nye sw endnu, har ikke haft tid pga. nyt indkøb (950 S - det rykker!)
Daglige opdateringer fra IR15 på facebook http://www.facebook.com/advrider.dk    Next stop: IR2015
Til top
krabbe Se Drop Down
Bestyrelsen
Bestyrelsen

Medlem siden: 03.11.03
Land: Danmark
Beskeder: 248
  Citér krabbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02.05.07 kl. 22:10

Skal jeg overføre mine gemte spor fra min 276c til computeren, før jeg lægger detalje-kort over (mangler Sverige). Gik i gang tidligere, men så sagde den pludselig, at den slettede noget, og jeg gik i panik og afbrød.

Nu ser det minsandten ud til, at jeg mangler detaljer i Danmark også, hvordan hulen det så gik til
Gik ellers fint med at navigere på Tju Hej-turen alene ud fra det downloadede spor, men uden baggrundskort.
Tak for hjælp.
   .-.-.=\-.
   (_)=='(_)

Klaus Krabbe
XT 600 '84
BMW R1100S BCR 2003
750 Commando '73
Husaberg FE 450 '03 solgt
Garmin 276c
Til top
Registreret gæst
Registreret gæst

Citér ex-administrator Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03.05.07 kl. 09:03
Som regel bliver der ikke slettet noget når man lægger noget over på eller downloader fra sin enhed. Men det kan jo være forskelligt fra model til model.
Søren
Til top
Dan MC Se Drop Down
Deaktiveret
Deaktiveret

Citér Dan MC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03.05.07 kl. 10:05
Når man opdaterer enhedens firmware, sletter nogle version alt.
Når man tænder enheden, står der et tal nede i højre hjørne
som beskriver enhedens firmware version.

Så husk altid backup.

Når man overføre detalieret kort, slet den dem der ligger i forvejen,
herefter opbygger den de nye man overføre, så hvis du kun overførte
sverige, er det derfor.

Dan Mollerup Skov
Til top
krabbe Se Drop Down
Bestyrelsen
Bestyrelsen

Medlem siden: 03.11.03
Land: Danmark
Beskeder: 248
  Citér krabbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03.05.07 kl. 14:23
Vil det sige, at det stykke af Sjælland, jeg havde markeret, det skal erstattes. Så vil det sikre vel være at nappe hele DK og så det af Sverige, der er relevant.
I hvert fald er min detaljeringsgrad nu reduceret til byer og waypoints, mens adresser ikke længere er en mulighed.
Nå men tak for hjælpen.
   .-.-.=\-.
   (_)=='(_)

Klaus Krabbe
XT 600 '84
BMW R1100S BCR 2003
750 Commando '73
Husaberg FE 450 '03 solgt
Garmin 276c
Til top
Dan MC Se Drop Down
Deaktiveret
Deaktiveret

Citér Dan MC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03.05.07 kl. 15:11
Firmware version er pr. d.d. 4.90 til 276c

Det GPSen skriver i sit display, er noget om at den overføre data + opbygger index fil/kort set op.

Når man overføre kort, sletter den IKKE waypoints, spor + router.
Men en backup inden, er altid rar at have.
Dan Mollerup Skov
Til top
 Besvar Besvar     Skift til mobilversion Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down